- Chodzą ploty, że nowa, „rewolucyjna” wersja emulatora PSCX2 ukażę się już niedługo, bo około nadchodzących wielkimi krokami Świąt Bożego Narodzenia. Miejmy więc nadzieję, że w tym roku Emu-Mikołaj będzie niezwykle szczodry
- Nieoficjalne źródła donoszą, że równolegle do obecnej wersji emulatora, trwają prace nad nową odsłona PCSX2 dedykowaną dla 64-bitowych procesorów firmy AMD. Ciekawe jak duży wzrost wydajności można obserwować po przesiadce na 64-bitwą platformę
- Mówi się również, że szyna PCI-Express na której bazują m.in. najnowsze karty z rodziny GeForce będzie w stanie sprostać wymaganiom postawionym przez emulatory PS2 tj. PCSX2
- Niestety większość źródeł donosi, że nawet po (niepełnej) optymalizacji najnowsze z dostępnych na rynku procesorów nie są w stanie zapewnić niezmiennej, wysokiej i „solidnej” liczby klatek/sekundę. Ciekawe więc, ilu gigowy proc niezbędny jest do osiągnięcia magicznej bariery 50/60 fpsów.
Plotki o PCSX2
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Plotki o PCSX2
Postanowiłem zagarnąć niusa Romkowi i napisać o kilku ciekawych informacjach związanych z projektem PCSX2, jakie pojawiły się na sieci. Otóż:
2BII!2B
Zapomniałeś dodać że w tej nowej wersji mają byś poprawione największe problemy z jakimi się spotykało mianowicie: problem z wykrywanie memorki, brak wyświetlania fimików, a także problem z emulacją pada. Problemy te prawdopodobnie nie zostaną całkowicie usunięte ale nie będą tak poważne mianowicie:
a) na najnowszej becie około 80% gier wykrywa memorke jednak nadal nie można na niej robić save ani jej sformatować, ale być może do czasu wypuszczenie nowej wersji uda się to naprawić
b) problem z odtwarzanie filmów nie został do końca naprawiony mianowicie zamiast filmu będziemy widzieć na ekranie zielone i purpurowe bloki, ale będzie można opuścić te filmiki naciskając "start" ( w poprzedniej wersji emulator zawieszał się w tych miejscach)
c) często byławało tak że testując gre dochodziło się do menu i pad a raczej klawisze za niego odpowiedzialne przestawały działać teraz w większości gier ten problem nie powinien występować
Na końcu jeszcze jedna dobra rzecz mianowicie emulator został częściowo zoptymalizowany dzięki czemu prawdopodobnie będzie można uzyskać większą prędkość emulacji. Jak narazie screeny ukazujące bete emulującą bios pokazują miejscami prędkość od 23 do 28 fps. Nie pozostaje nic innego jak tylko czekać
a) na najnowszej becie około 80% gier wykrywa memorke jednak nadal nie można na niej robić save ani jej sformatować, ale być może do czasu wypuszczenie nowej wersji uda się to naprawić
b) problem z odtwarzanie filmów nie został do końca naprawiony mianowicie zamiast filmu będziemy widzieć na ekranie zielone i purpurowe bloki, ale będzie można opuścić te filmiki naciskając "start" ( w poprzedniej wersji emulator zawieszał się w tych miejscach)
c) często byławało tak że testując gre dochodziło się do menu i pad a raczej klawisze za niego odpowiedzialne przestawały działać teraz w większości gier ten problem nie powinien występować
Na końcu jeszcze jedna dobra rzecz mianowicie emulator został częściowo zoptymalizowany dzięki czemu prawdopodobnie będzie można uzyskać większą prędkość emulacji. Jak narazie screeny ukazujące bete emulującą bios pokazują miejscami prędkość od 23 do 28 fps. Nie pozostaje nic innego jak tylko czekać
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Adult, Osobiście wolałbym w nowej wersji zamiast wspomnianych pprzez Ciebie dwudziestu paru fpsów zobaczyć stabilne 10 klat./sec oraz możliwość bezproblemowego odpalenia kompatybilnych mniej lub bardziej gier. Bo cóż z tego, że gry pracują w 20klat/sek. podczas gdy ich odpalanie wciąż nastręcza spore problemy.
Romek, Nie ma sprawy.
Romek, Nie ma sprawy.
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Jako że prowadzimy czysto teoretyczne wywody, wydaje mi się że w grach, (przynajmniej większości wymienionych jako uruchamialne na liście kompatybilności PCSX2) początkowa liczba fpsów będzie wyższa niż w.w. 22-28 fpsów gdyż poszczególne tytuły startują ze statycznym menu w 2D podczas gdy bootowania BIOSu mamy do czynienia z transformacją 3D (ustawienia, menu wyboru Browser/Config). Oczywiście po rozpoczęciu rozgrywki czy odpaleniu gier z dynamicznym menu tj GT3/Burnoout3 itd. prędkość znacznie spadnie ale 30 (i więcej) klatek/s w statycznym menu mogłoby niźle wstrząsnąć półświtkiem emulacji PS2, nie wspominając o emocjach jakich przyprawić może takowe doznanie niejednego emu-maniaka.
Co do kompatybilności to bardziej chodziło mi o bezproblemowe odpalanie gier jakie znamy choćby z emu PSXa. Takie `growe plug&play` czyli wkładamy płytkę do nośnika, klikamy RunDVD i cieszymy wzrok pokazem slajdów (choćby z prędkością 5fpsów) bez zbędnego kombinowania.
To by było tyle gdybającej teorii, w praktyce założę się, że prędkość powyżej 30 klatek, będzie można otrzymać na najnowszym w chwili obecnej sprzęcie [CPU > 3GHz, nowiutkie GF]. Co więcej pewnie nie uraczymy takiej prędkości podczas wyświetlania grafiki 3D, nie wspominając już o wyświetlaniu zaawansowanych scen widocznych choćby w Second Sight 2 [screeny w niusie z 2go października] czy efektów rozmycia, wirów itd, które potrafią przyprawić o czkawkę emu PSXa na nie zgorsza hardwarze.
Wracamy do rzeczywistości - czekamy na polepszenie kompatybilności, wstepną optymalizację i lepsze czasy, coby kazdego stać było na PV-5Ghz, 2GB RAM DDR3 i porządnego GFa na PCIe.
Co do kompatybilności to bardziej chodziło mi o bezproblemowe odpalanie gier jakie znamy choćby z emu PSXa. Takie `growe plug&play` czyli wkładamy płytkę do nośnika, klikamy RunDVD i cieszymy wzrok pokazem slajdów (choćby z prędkością 5fpsów) bez zbędnego kombinowania.
To by było tyle gdybającej teorii, w praktyce założę się, że prędkość powyżej 30 klatek, będzie można otrzymać na najnowszym w chwili obecnej sprzęcie [CPU > 3GHz, nowiutkie GF]. Co więcej pewnie nie uraczymy takiej prędkości podczas wyświetlania grafiki 3D, nie wspominając już o wyświetlaniu zaawansowanych scen widocznych choćby w Second Sight 2 [screeny w niusie z 2go października] czy efektów rozmycia, wirów itd, które potrafią przyprawić o czkawkę emu PSXa na nie zgorsza hardwarze.
Wracamy do rzeczywistości - czekamy na polepszenie kompatybilności, wstepną optymalizację i lepsze czasy, coby kazdego stać było na PV-5Ghz, 2GB RAM DDR3 i porządnego GFa na PCIe.
2BII!2B