Brak mi słów, by wyrazić swą skruchę. Czasem tak bywa, że nawet gdy człek chce, to nie ma możliwości. Więc jedynie, krótkim zdaniem wyjaśnienia - byłem chory, kilka tygodni :/ Dobrze nie jest, niemniej nie na tyle źle bym nie wyskrobał aktualności na temat mojego ulubionego (przynajmniej w tym roku) projektu.
Na początek, zajrzyjmy do listy zmian z najnowszej odsłony PPSSPP:
- wprowadzono całą masę poprawek w tym: obsługi krzywych wielowypustowych Beziera oraz czystego buforu szablonowego
- usprawniono opcje szybkiego zapisu / ładowania stanu gry
- poprawiono opcję zmianę rozdzielczości, niezależną od rozmiaru okna
- zamieniono wtyczkę Atrac3+ na kod Maxima stworzony w technice odwracania
- wprowadzono możliwość nakładania shaderów wzbogacających obraz o filtry takie jak: winietowanie, przeplot czy wygładzanie
- dodano wsparcie dla androida x86
- dodano wsparcie analogowego kontrolera dla systemu Blackberry
- zwiększono stabilność przetwarzania multimediów w symbianie przez przeniesienie dźwięku i ffmpeg na osobny wątek.
- na urządzeniach mobilnych - zwiększono dokładność detekcji zasobów i zaimplementowano system wibracji
- w systemach Windows - usprawniono obsługę memorek, plików konfiguracyjnych, tłumaczeń oraz działanie debuggera.
Jak powyższe przekłada się na praktykę. Zacznijmy od tego, że Loco Roco wreszcie wygląda jak powinno i jest w pełni grywalne. Sprawa niezwykle istotna biorąc pod uwagę, że: gra ryje beret i wymaga na tyle mało zasobów, że bezproblemowo pracuje w pełnej prędkości na Androidzie. Co za tym idzie, od chwili obecnej będzie się można spokojnie cieszyć tym tytułem nie tylko w domu, ale stojąc w korku, siedząc w autobusie, pociągu, czy w pracy. Po drugie, dzięki możliwości nakładania shaderów, gry potrafią wyglądać naprawdę ciekawie, bądź przy zastosowaniu filtru wygładzającego - znacznie lepiej, bez konieczności obciążania systemu przez skalowanie obrazu. Ot, taki miły ukłon w stronę posiadaczy tabletów z matrycami o dużej rozdzielczości. Wreszcie zwiększona kompatybilność programu nie tylko naprawia szereg problemów z całą gamą gier, ale również nieznacznie zwiększa prędkość emulacji. Tyle słowem wyjaśnienia. Na koniec, zwyczajowo, zapraszam do komentowania niusa oraz na
stronę domową projektu po najnowsze pliki i szczegółowe informacje na temat projektu. P.S. kolejna wersja PPSSPP, ma ponoć być znacznie szybsza od tytułowego wydania :] Co Wy na to? Reka w górę, kto, podobnie do mnie, czeka na nią z niecierpliwością?