Doskonale obrazuje to porcja 250+ zmian jakie poczyniono w projekcie od ostatniego niusa. Wymienienie wszystkich zajęłoby 2 str A4, toteż pozwolę sobie przytoczyć jedynie wybrane:
- usprawniono generowanie dźwięku (w tym sygnału mono) za pomocą narzędzi atrac3plus2wav.exe, at3tool.exe i HIMDRender.exe
- poprawiono działanie funkcji: sceIoIoctl, sceKernelLoadModule, sceUtilityLoadNetModule, sceUtilityLoadAvModule, sceUtilityLoadUsbModule, sceUtilityLoadModule, sceAtracSetData
- zwiększono osiągi programu przy wykonywaniu operacji FastMemory
- dopracowano obsługę kryptograficzną CryptoEngine: naprawiono algorytmy BBMac, ulepszono szyfrowanie PGD, zaimplementowano algorytmy DLC/EDAT, dodano częściowe wsparcie dla licencji DLC (NPDRM).
- usprawniono obsługę wstawek filmowych, względnie funkcji: sceMp4, mpegRingbufferAddr, sceMpegAvcDecodeFlush, sceMpegAvcConvertToYuv420, sceJpegCsc, sceVaudio
- naprawiono dwuliniową interpolację dekodowania CLUT, oraz obsługę shaderów dla wspomnianej funkcji
- dodano wsparcie dla prawego analoga (emulacja PSP na PS3)
- wprowadzono obsługę 64MB memorek, dla reedycji gier w wysokiej rozdzielczości,
- usprawniono obsługę dynamicznie modyfikowanego oraz dużych porcji kodu
- dodano możliwość przekazywania wielu adresów w sieci
- naprawiono odczyt wstawek wideo z plików PDG, obsługę shadera geometrii dla generowania obrazu 2D, obsługę skompresowanych tekstur
- do interfejsu dodano opcje odpowiedzialne za manipulację przerwaniami pamięci, eksport logów , wyświetlanie i manipulację rejestrami
- zemulowano sceUsbCam, umożliwiając emulację kamery USB konsoli za pomocą standardowych kamerek sieciowych dla PC
- zwiększono bufor tekstur, usprawniono działanie funkcji TRXKICK i wyczyszczono kod silnika graficznego
- poprawiono błędy w tłumaczeniach programu.