PCSX-Reloaded SVN r69230

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5250
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PCSX-Reloaded SVN r69230

Post autor: winter_mute »

Ostatnio mieliście okazje przeczytać o emulatorze PSXjin i choć pojawiła się jego nowa odsłona (zainteresowanych odsyłam na stronę domową - link w niusie poniżej) to dziś chciałbym poświęcić słów kilka innemu projektowi, który jak się okazuje ma trochę wspólnego z wspominanym na początku programem. PCSX-Reloaded, bo o nim właśnie mowa, podobnie jak opisywany poprzednio emulator, zawdzięcza swe korzenie znanemu chyba wszystkim PCSX, podobnie jak PSXjin wywodzi się również z dł/dr-ugiej odnogi rozwojowej programu, dokładniej rzecz ujmując, projektu PCSX-df w wersji 1.9. Na tym podobieństwa się kończą, gdyż autorzy zamiast obrania utartego ostatnio kierunku, czyli tworzenia programu dedykowanego nagrywaniu rozrywki, (jak się zdaje) postawili sobie za cel poprawienie jak największej ilości błędów, tudzież stworzenie emulatora o wzorowej kompatybilności oraz opublikowanie go na jak największą liczbę systemów. Dzięki temu, prócz kodu źródłowego i standardowej wersji dla Windows dostępne mamy również odsłony dla systemu MacOS X, i sporo kompilacji dla GNU/Linux (fedora, mandriva, dystrybucje bazujące na debianie, czy magic linux) dostępnych zarówno dla systemów 32- jak i 64-bitowych.

Na tym temat wersji się nie kończy - podobnie jak PCSX2, również PCSX-Reloaded publikowany jest w wersji stabilnej i rozwojowej.Przeglądając listę ostatnich zmian w tej drugiej, zwrócić można uwagę na:
  • poprawioną obsługę funkcji MAC0 shift
  • nowe ikony w przypadku aplikacji dla GNU/Linux
  • udoskonalony interfejs w przypadku aplikacji dla Windows
  • usprawnione działanie wtyczek audiowizualnych (dfsound, openal)
  • ciągłe poprawki w kompatybilności względem wielu tytułów
Jeśli zaś chodzi o stabilną, oznaczoną cyframi 1.9.92, wersję emulatora, należałoby (zgodnie ze wskazówkami autorów) zwrócić uwagę na następującą listę zmian względem wcześniejszych odsłon
  • dodano obsługę łatek PPF
  • napisany na nowo kod obsługi głównych liczników
  • wtyczki HIDInput oraz CDDeviceInterface zmienione na dfinput/dfcdrom w Mac OS X
  • zwiększona kompatybilność dzięki zastosowaniu kodu GTE z projektu PCSX-Revolution
  • sporo zmian w jądrze programu i kodzie odpowiedzialnym za obsługę BIOSu HLE
  • dodane wsparcie dla gry sieciowej w systemach GNU/Linux
  • natywna obsługa systemów FreeBSD i Solaris
  • oraz wprowadzono wiele innych zmian i poprawek
Tyle jeśli chodzi o teorię, czas najwyższy na praktyczne testy, w związku z czym gorąco zapraszam na stronę domową projektu, do naszego downloadu po wersję rozwojową emulatora oraz stabilną odsłonę dla systemów Windows, Fedora i Debian, a także na łamy forum, gdzie nie omieszkajcie podzielić się swoimi spostrzeżeniami oraz uwagami w postaci komentarza do niniejszego niusa.
2BII!2B
ODPOWIEDZ