Owoce:
Wumpa - Są to jabłka zbierane przez Crasha i Coco. 99 owoców Wumpa to życie
Skrzynki:
Zwykła skrzynka - zwyczajna skrzynka, znajduje się w niej po jednym owocu Wumpa.
Skrzynka ze znakiem ? - Znajduje się w niej po kilka owoców Wumpa.
Skrzynka z Owocami Wumpa - Skaczesz na niej tyle razy ile jest owoców Wumpa w tej skrzynce. Przeważnie są ustawione dwie, na górze, i na dole.
Metalowa skrzynka - nie można jej zniszczyć. Często służy jako podest. W niektórych bonusach, chodzisz tylko po takich skrzynkach.
Skrzynka Crash - znajduje się w niej dodatkowe życie.
Skrzynka ze strzałką do góry - Dzięki niej możesz odbić się na dowolną wysokość. Drewniane możesz zniszyć, a metalowych nie możesz.
Skrzynka TNT - wybucha po trzech sekundach jak na nią wskoczysz.
Skrzynka NITRO - jak wskoczysz na nią to cię odrazu zabija, chyba że masz maskę Aku Aku.
Skrzynka Aku Aku - znajduje się w niej maska Aku Aku. Jak masz trzy maski to jesteś przez chwilę nieśmiertelny.
Skrzynka zbrojna - można ją rozbić tylko za pomocą tzw. belly flop, czyli płaskiego uderzenia z góry (kombinacja X+O lub X+R1).
Skrzynka C - Check-point: od tego miejsca kontynuuje się grę po utracie życia
Zielona skrzynka z ! - niszczy wszystkie skrzynki NITRO w planszy.
Metalowa skrzynka z ! - odblokowuje niewidzialne skrzynki
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bossowie:
Tiny Tiger: Walka w stylu gladiatorów. Tiny skacze po całej planszy z Trójzębem. Jak go walniemy to potem wypuszcza lwy. Musimy powtórzyć tę czynność 3 razy.
Dingodile: Dingo jest osłonięty tarczą z diamentów, i puszcza na nas pociski lecące z góry, potem Dingodile, próbuje w nas strzelić, i te jego pociski rozwalają tarczę, gdy już będzie dość dobry dostęp do niego to go walnij. Powtórz tą czynność 3 razy.
N. Tropy: Najpierw N. Tropy wypuszcza do nas jedną kulę i musimy ją przeskoczyć, potem N. Tropy puszcza do nas lasery, które lecą przez kawałek planszy, potem N. Tropy robi platwormy do niego i musimy go walnąć. Wszystko jest tak samo tylko że potem nie puszcza jednej kuli tylko dwie, a na końcu trzy. Powtórz tą czynność trzy razy.
N. Gin: staraj się srzelać we wszystkie jego świecące elementy.
Doctor Neo. Cortex: Kiedy Cortex zacznie do ciebie strzelać, to ty unikaj pocisków i uważaj na lasery Aku Aku i Uka Uka, a jak Cortex zacznie rzucać miny, to dojdź do niego a on wyłączy osłonę a ty go strąć ze "Hover Scooter" i zepchnij go do dziury która jest na środku. Potem zrób to samo, tylko że że Aku i Uka będą wirowali a ty tego unikaj.
Później będzie trudniej, bo Aku i Uka będą robili wybuchy, tam gdzie ty chodzisz.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gemy i krzyształy:
Kryształy: one powodują że odblokowywujesz rundy do bossa. Musisz je wszystkie zdobyć jak chcesz dojść do Bossa. Są długie koloru różowo-fioletowo-błyszczącego
Gem szary: dostajesz go jak zniszczysz wszystkie drewniane i zbrojne skrzynki. Skrzynki NITRO I TNT też się wliczają, albo jak ukończysz coś dodatkowego
Gem żółty: jest ukryty w planszy Hang'em High. Musisz mieć dostęp do tej planszy w sekretnym warpromie
Gem czerwony: jest ukryty w planszy Deep Trouble
Gem fioletowy: jest ukryty w planszy High Time. Musisz ukończyć drogę czaszki w tej planszy, aby go zdobyć
Gem niebieski: jest ukryty w planszy Tomb Wader. Musisz ukończyć drogę czaszki
Gem zielony: jest ukryty w planszy Flaming Passion. Musisz ukończyć drogę czaszki
Kryształów musisz zdobyć 25 aby przejść wszystkie rundy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Relikty:
Są to przedmioty które zdobywasz po przejściu rund na czas. Są to krzyże Ankh.
Relikty dzielą się na:
Platynowe: za uzyskanie najlepszego czasu
Złote: za uzyskanie dobrego czasu
Szafirowe: za uzyskanie najsłabszego czasu
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Moce:
Mocne płaskie uderzenie z góry.
Podwójny skok.
Długi atak.
Owocowa Bazooka.
Szybkie buty.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Plansze i ich trudności: np 1/10 najłatwiejsza, np 10/10 najtrudniejsza
Toad Village
1/10
Under Pressure
3/10
Orient Express
2/10
Bone Yard
3/10
Makin Wave's
2/10
WARP ROOM 2:
Gee Wiz
3/10
Hang'em High
2/10
Hog Ride
2/10
Tomb Time
4/10
Midnight Run
3/10
WARP ROOM 3:
Dino Might
4/10
Deep Trouble
5/10
High Time
3/10
Road Crash
3/10
Double Header
3/10
WARP ROOM 4
Sphynxinator
4/10
Bye Bye Blimps
6/10
Tell No Tales
4/10
Future Frenzy
5/10
Tomb Wader
5/10
WARP ROOM 5
Gone Tomorrow
6/10
Orange Asphalt
3/10
Flaming Passion
4/10
Mad Bombers
8/10
Bug Lite
6/10
SECRET WARPROOM
Ski Crazed
5/10
Area 51?
5/10
Rings of Power
6/10
Future Frenzy
5/10
High'em High
4/10
Sekretne rundy:
Hot Coco: W planszy Road Crash za restauracją jest znak z głową UFO walnij w go a przeniesie cie do sekretnego poziomu jakim jest Hot Coco
Trudność: 5/10
Eggipus Rex: W rundzie Dino Might jak wejdziesz na zółtą platwormę, przenosi cie do jakiejś rundy. Gdy goni Dinozaur ciebie, daj się złapać drugiemu pterodaktylowi, a przeniesie cie do sekretnej rundy jaką jest Eggipus Rex.