*.Dat(game deta)
*.Dat(game deta)
Jakim programem otworzyć pliki *.dat(game data)?
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Można by podać więcej szczegółów:
- dokładna nazwa pliku
- z jakie platformy (PC, PS2, PSP, PS)
- z jakiej gry
- jaki typ pliku (źródłowy, save, skompilowane/spakowane dane)
czym więcej informacji tym lepiej bo pliki *.dat moga być w zasadzie wszystkim począwszy od tekstu, grafiki, danych rejestru windows, bazą danych z Clarion`a, obrazem gier z Z80, save`ami z gier, a skończywszy na danych wideo (S)VCD, czy śmieciami pozostałymi z działania IE czy systemu Novell.
- dokładna nazwa pliku
- z jakie platformy (PC, PS2, PSP, PS)
- z jakiej gry
- jaki typ pliku (źródłowy, save, skompilowane/spakowane dane)
czym więcej informacji tym lepiej bo pliki *.dat moga być w zasadzie wszystkim począwszy od tekstu, grafiki, danych rejestru windows, bazą danych z Clarion`a, obrazem gier z Z80, save`ami z gier, a skończywszy na danych wideo (S)VCD, czy śmieciami pozostałymi z działania IE czy systemu Novell.
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Mój drogi, wszystko zależy od tego jak głęboko chcesz ingerować w zasoby gry:
a) jeśli na przykład chcesz przetłumaczyć ten tytuł to wartałoby rozejrzeć się po scenowych stronach tłumaczy w poszukiwaniu gotowego narzędzia wydobywającego skrypty dialogowe (osobiście takiego nie widziałem, przynajmniej dla tej gry), lub ewentualnie napisać własną aplikację, aczkolwiek znajomość asm r3000, czy wydłubywania danych z debuggera są tu kluczowe.
b) jeśli chcesz grzebać głębiej i np. podmieniać modele etc, to bez narzędzi programistycznych i oficjalnego devkit`u dla PS ani rusz. Mówiąc prościej aplikacje nie do zdobycia, sprawa niewykonywalna, bo choćby udałoby Ci się rozpakować plik z danymi to nie będziesz miał narzędzi do przygotowania i podmiany zasobów gry.
a) jeśli na przykład chcesz przetłumaczyć ten tytuł to wartałoby rozejrzeć się po scenowych stronach tłumaczy w poszukiwaniu gotowego narzędzia wydobywającego skrypty dialogowe (osobiście takiego nie widziałem, przynajmniej dla tej gry), lub ewentualnie napisać własną aplikację, aczkolwiek znajomość asm r3000, czy wydłubywania danych z debuggera są tu kluczowe.
b) jeśli chcesz grzebać głębiej i np. podmieniać modele etc, to bez narzędzi programistycznych i oficjalnego devkit`u dla PS ani rusz. Mówiąc prościej aplikacje nie do zdobycia, sprawa niewykonywalna, bo choćby udałoby Ci się rozpakować plik z danymi to nie będziesz miał narzędzi do przygotowania i podmiany zasobów gry.
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
No nie wiem, jak Ci to wytłumaczyć?
a) gry z PS2 czy PSXa,a gry na PC to dwie różne kwestie
b) są pisane i kompilowane za pomocą całkiem różnych narzędzi
c) narzędzia owe nie są publicznie dostępne
d) choćby jakimś cudem udało Ci się rozpakować zawartość archiwum *.dat to nie znajdziesz w nim plików tekstowych z dialogami
e) ingerencja w strukturę wewnętrzną gier na PSX/PS2 nie ma nic wspólnego z metodą kopiuj/wklej, zmień tekst i zamień nazwy plików
... podsumowując ROMHACKING, bo takie nosi miano wspomniany powyżej proceder ingerencji w zasoby gier konsolowych nie jest prosty... więc zanim zaczniesz zadawać kolejne `dziwne`, tudzież kompletnie niezwiązane z tematyką pytania, sięgnij wpierw do `literatury`:
http://www.google.pl/search?q=romhacking
a) gry z PS2 czy PSXa,a gry na PC to dwie różne kwestie
b) są pisane i kompilowane za pomocą całkiem różnych narzędzi
c) narzędzia owe nie są publicznie dostępne
d) choćby jakimś cudem udało Ci się rozpakować zawartość archiwum *.dat to nie znajdziesz w nim plików tekstowych z dialogami
e) ingerencja w strukturę wewnętrzną gier na PSX/PS2 nie ma nic wspólnego z metodą kopiuj/wklej, zmień tekst i zamień nazwy plików
... podsumowując ROMHACKING, bo takie nosi miano wspomniany powyżej proceder ingerencji w zasoby gier konsolowych nie jest prosty... więc zanim zaczniesz zadawać kolejne `dziwne`, tudzież kompletnie niezwiązane z tematyką pytania, sięgnij wpierw do `literatury`:
http://www.google.pl/search?q=romhacking
2BII!2B
No to kiepsko szukałeś tutaj masz jakieś tutoriale tylko, że strona jest po niemiecku ale jeśli dobrze znasz ten język to możesz poczytać