Pcsx 2 WIP

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Pcsx 2 WIP

Post autor: Romek »

Dzisiaj mamy nie lada gratkę dla tych, dla których pewien projekt o nazwie PCSX 2 jest zbyt wolny. Tak więc cóz tu owijać w bawełne - betatester CKemu zamieścił na forum Emutalk.net CIEKAWY TEMACIK z którego to dowiadujemy się, że nasz ukochany :P emulator maszynki PS 2 w niejakiej grze pt.: Final Fantasy X osiąga następujące prędkości:
  • - Podczas walki - od 12 do 21 klatek na sekundę;
    - Podczas przechadzek po planszy - od 15 do 45 klatek na sekundę;
    - W menu i grafice 2D - od 49 do 75 klatek na sekundę;
Niestety muszę wam zepsuć trochę humor, gdyż emulator przyśpiesza do tych prędkości jedynie z włączonym vuREC, które to wymaga od procesora instrukcji SSE2 (minimum Athlon 64 lub Pentium 4). Drugą złą wiadomością jest taka, że gry FF X i FF X-2 jeszcze nie są w pełni grywalne, ponieważ wiele sekwencji filmowych zawiesza emulator. No ale przecież Rzym nie powstał w jeden dzień co nie ?? 8) .
Na koniec jak zwykle serwuje screeny:
Obrazek Obrazek
No i jeszcze kilka przydatnych linków:
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

1) WIedziałem że łapiący kurz w kącie komp z w środku PIV do czegoś mi się przyda, czas najwyższy wymienić zasilacz :)
2) Gorąco dziękujemy Adult`owi za info.
2BII!2B
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Widac promyk nadzieji na choryzoncie dla osob ktorych procesory nie obsluguja instrukcji SSE2. Jeden z uzytkownikow ngemu probuje zemulowac instrukcje SSE2 tak by na procesorach ktore maja tylko instrukcje SSE mozna bylo wlaczyc VUrec.
Obrazek
Awatar użytkownika
maro
User
User
Posty: 34
Rejestracja: 26 listopada 2004, 22:52

Post autor: maro »

czy aby emulacja instrukcji dla emulatora nie spowolni samej emulacji?(masło maślane :D ) zanim emu będzie obsługiwało chociarz kilkanascie tytułów to i tak wiekszość zmieni procesory, więc poco jeszcze te emulacje sse2?
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2048
Rejestracja: 17 lutego 2003, 18:50

Post autor: BzyRes »

Dla samej idei? Pomysl ile ludzkich istnien malowaloby banany na mordkach, gdyby "emulacja SSE2" stala sie faktem. Moze i nie jest to jakies wielkie udogodnienie [bo na upgrade CPU o 1-2 GHz i tak nalezy sie szykowac], ale czemu by nie - chocby dla samej mozliwosci testowania PCSX2, plugow, gier. To taka sztuka dla sztuki, jak ktos kiedys ladnie okreslil na forum. :]
Adult
Administrator
Administrator
Posty: 524
Rejestracja: 03 kwietnia 2003, 16:24

Post autor: Adult »

Na pewno szybkosc emulacji bez SSE2 bedie wolniejsza ale i i tak ilosc fps sie zwiekszy. A tu małe probka http://www.ngemu.com/forums/attachment. ... ntid=97703
Obrazek
Mertruve
User
User
Posty: 50
Rejestracja: 20 lipca 2005, 10:47
Kontakt:

Post autor: Mertruve »

sam fakt, że fps przekroczyło 30 jest warty odnotowania:) wreszcie jakiś promyk nadziei i to dosyć spory^^
ODPOWIEDZ