Witam,
Jako iż bardzo lubię pady od Playstation, a w gry gram obecnie na komputerze stacjonarnym - kupiłem sobie Adapter.
http://www.sbdragon.com/PS3/ps3_08110501.html
Zrobiłem to właściwie tylko dla jednej gry: CMR Dirt 2
Zależało Mi właśnie na sile skrętu na gałkach analogowych.
System wykrywa Mi automatycznie pada jako USB Game controller.
Skalibrowałem go zataczając pełne koła, wykryło także odpowiednią ilość przycisków.
Jednak Dirt 2 nie widzi pada.
Bawiłem się XPadderem, skonfigurowałem go całego sam - jednak gdy choćby lekko ruszę gałką w bok to wdusza się przypisany przycisk na maxa (nie, nie mam Turbo, czy tam auto strzelania).
Próbowałem także MotioninJoy, lecz gra i tak nie widziała zmienionych sterowników.
Sprawdzałem też inne sterowniki, których nawet nazw nie pamiętam, oraz dwa podobne programy/sterowniki podobnych adapterów do Mojego i Nic.
Niby ten adapter na obsługiwać wszystko (łącznie z wibracjami) i ma być plug and play.
Wina systemu Windows 7 x64? (przypominam - chodzi mi o siłę skrętu).
Czy może jest tak, że Gry na PC nie "rozumieją" tych gałek analogowych i pad będzie działał w pełni jedynie z grami z Playstation?
Czy jest może jakiś sterownik, który zmieni mi tego pada na innego pada w systemie, by większość gier na PC Mi go widziała?
Dualshock2, Adapter USB, PC Win 7 i brak siły skrętu.
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5227
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Po pierwsze zapomnij o obietnicach z ulotki - w przypadku przejściówki za 20-30 zł wszelkie te piękne słowa to tylko puste obiecanki. Zresztą na opakowaniu wyraźnie jest napisane, że sprzęt dedykoany podłączeniu kontrolerów do PS3, wsparcie PC w takim przypadku to tylko dodatek. To po pierwsze.
Po drugie konkretny adapter dla komputerów, z konkretną funkcjonalności i wspierającymi je sterownikami kosztuje minimum 50zł (sztandarowy przykład MayFlash - wsparcie z Win7 x64 włącznie, używany do kupienia za 50zł). Podobną kasę musisz wyłożyć na solidny gamepad - moja propozycja to Pad X360 w wersji USB/PC, ot wydatek rzędu ~100zł. Zresztą temat był nieraz wałkowany.
Co się zaś tyczy Twojego problemu to odpowiedź brzmi tak - w przypadku tej przejściówki mozesz spodziewać się problemów. Szczególnie gdy większości nowych gier stary dobry DirectInput jest wypierany przez XINPUT. Ten zaś pisany jest z myślą o wspomnianym powyżej gamepadzie M$ i wszystkim innym sprawia problemy.
XPadderem to dobry kierunek myślenia, jednak z założenia program ma emulować cyfrową klawiaturę, przez co korzystanie z analogowych (wrażliwe na wychylenie) gałek traci sens. Skoro więc nie masz odpowiednich sterowników, a XPadder nie spełnia podstawowych założeń to proponuję zapoznanie się z następującym programem:
http://virusdev.ovh.org/files/xinputemu ... .1.4.1.zip
info dot. przeznaczenia, instalacji oraz korzystania znajdziesz w pliku readme.
Po drugie konkretny adapter dla komputerów, z konkretną funkcjonalności i wspierającymi je sterownikami kosztuje minimum 50zł (sztandarowy przykład MayFlash - wsparcie z Win7 x64 włącznie, używany do kupienia za 50zł). Podobną kasę musisz wyłożyć na solidny gamepad - moja propozycja to Pad X360 w wersji USB/PC, ot wydatek rzędu ~100zł. Zresztą temat był nieraz wałkowany.
Co się zaś tyczy Twojego problemu to odpowiedź brzmi tak - w przypadku tej przejściówki mozesz spodziewać się problemów. Szczególnie gdy większości nowych gier stary dobry DirectInput jest wypierany przez XINPUT. Ten zaś pisany jest z myślą o wspomnianym powyżej gamepadzie M$ i wszystkim innym sprawia problemy.
XPadderem to dobry kierunek myślenia, jednak z założenia program ma emulować cyfrową klawiaturę, przez co korzystanie z analogowych (wrażliwe na wychylenie) gałek traci sens. Skoro więc nie masz odpowiednich sterowników, a XPadder nie spełnia podstawowych założeń to proponuję zapoznanie się z następującym programem:
http://virusdev.ovh.org/files/xinputemu ... .1.4.1.zip
info dot. przeznaczenia, instalacji oraz korzystania znajdziesz w pliku readme.
2BII!2B
Wielkie dzięki
Siła skrętu działa!
Już prawie skonfigurowałem całego pada.
Ciekawe czy da się jeszcze wibracje ustawić...
Wielki dzięki za info
Już prawie skonfigurowałem całego pada.
Ciekawe czy da się jeszcze wibracje ustawić...
Wielki dzięki za info

-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5227
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Posiadam tą samą przejściówkę i wszystko działa jak należy. Trzeba zwrócić uwagę, że to głównie adapter do PS3, więc warto użyć motionjoya. Polecam wersję 6.0003 LOCAL (nie trzeba się łączyć z internetem) : http://www.hardcoreware.net/how-to-use- ... windows-8/ Wibracje działają, lecz są nieco inne i słabsze niż w standardowych PCtowych padach i ciężko je ustawić, bo programik jest trochę zbugowany i niedorobiony. Najlepiej używać profilu X360, pad jest wykrywany jako kontroler z Xboxa (przydatne zwłaszcza w trochę nowszych grach, z obsługą wyłącznie owych padów) i działa z programem Xpadder, jak gra nie obsługuje żadnego pada.