Po pierwszych testach, najnowszej wersji rozwojowej PCSX2 na usta samo ciśnie mi się stwierdzenie `a miało być tak pięknie`. Zwiększona kompatybilność dzięki masie poprawek we wtyczkach wideo/audio oraz samym emulatorze, usprawnione działanie pluginu sterowania, możliwość modyfikacji sum kontrolnych gier bezpośrednio we wtyczce GS, nowy plugin odpowiedzialny za obsługę USB oraz obwieszona nadziejami użytkowników funkcja VU1 threading, przerzucająca obsługę jednej z jednostek wektorowych na osobny wątek, dzięki czemu możliwe stanie się wykorzystanie więcej niż dwóch rdzeni procesora, a teoretyczny wzrost prędkości uzyskany w ten sposób miał sięgnąć 20% względem poprzedniej odsłony.
No właśnie, teoretyczny, bo w praktyce nie jest już tak różowo. Wracając do pierwszej myśli, a tym samym testów najnowszego SVN, różnice widać już na pierwszy rzut oka. Odpalamy zwykły BIOS konsoli, a tu lipa totalna - na domyślnych ustawieniach emulatora - spadek prędkości do 50% tego co oferowało r4851, włączamy VU1 na osobnym wątku i prędkość rzeczywiście rośnie, o 4fps. Śmiech na sali. W grach, wygląda to równie nieciekawie - uruchamiane już standardowo w moich testach FFXII (bo jakoś nigdy nie mam czasu zrzucić ISO z innej gry ;]) rzeczywiście odnotowuje 20% różnicę prędkości, zarówno na ekranie NewGame, jak i podczas samej rozgrywki, niestety jest to różnica na niekorzyść nowszej wersji, a VU1 threading niewiele pomaga. Z dobrych wieści, są nowe bajery, emulator działa stabilniej i nie uświadczy się już takich skoków prędkości, a zdecydowaną poprawę odnotowałem w obsłudze IPU. Wstawki filmowe, jako jedyne pracują szybciej (do 35% z przerzutem VU1), zdecydowanie stabilniej (prędkość nie skacze nagminnie o 10 klatek w górę/dół) i bardziej kompatybilnie (nie odnotowałem przekłamań względem konsolowego oryginału). Niestety, jak dla mnie to za mało, więc osobiście pozostaję przy r4851 i taką wersję pozostawiam również w downloadzie (przynajmniej do pojawienia się szybszej). Natomiast wszystkich, rządnych testów zapraszam do automatycznego repozytorium wersji rozwojowych skąd można pobrać najnowsze r4942 oraz komentowania niniejszej wiadomości z szczególnym uwzględnieniem uwag na temat kompatybilności najnowszej odsłony PCSX2.
PCSX2 SVN r4942
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
PCSX2 SVN r4942
Ostatnio zmieniony 06 lutego 2012, 09:21 przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B
Witam,
Ja tam nie zauważyłem różnic pomiędzy r4942 a r4851. Obie wersje działają na tym samym poziomie, zarówno w biosie jak i w grze (GT4).
Ustawienia standardowe z wyłączonymi przyspieszaczami itp.
Konfiguracja sprzetowa:Konfiguracja pcsx2:
Ustawienia wtyczki:
Parę screenów:
PCSX2 0.9.9.r4942 - compiled on Oct 18 2011
PCSX2 0.9.9.r4839 - compiled on Aug 2 2011
Ja tam nie zauważyłem różnic pomiędzy r4942 a r4851. Obie wersje działają na tym samym poziomie, zarówno w biosie jak i w grze (GT4).
Ustawienia standardowe z wyłączonymi przyspieszaczami itp.
Konfiguracja sprzetowa:
Kod: Zaznacz cały
Operating System = Microsoft Windows Vista Business Edition Service Pack 2 (build 6002), 32-bit
Physical RAM = 3034 MB
CPU name = Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T9400 @ 2.53GHz
NVIDIA GeForce 9300M GS (8.17.12.7061)
Kod: Zaznacz cały
Binding GS: GSdx32-SSE4-r4928.dll
Binding PAD: LilyPad-r4939.dll
Binding SPU2: SPU2-X-r4872.dll
Binding CDVD: cdvdGigaherz-r4488.dll
Binding USB: USBnull-r4811.dll
Binding FW: FWnull-r4811.dll
Binding DEV9:DEV9null-r4811.dll
Kod: Zaznacz cały
Renderer: Direct3D10 (Hardware)
Interlacing: Blend bff
Resolution: Native
Texture filtering
PCSX2 0.9.9.r4942 - compiled on Oct 18 2011
PCSX2 0.9.9.r4839 - compiled on Aug 2 2011
Sprzet: P4 3GHz, 512 RAM, GF4ti
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Hmmm, ok, jeśli więcej osób (z szczególnym naciskiem na posiadaczy i5/i7) potwierdzi Twoje spostrzeżenia to nie widzę problemu by wrzucić nowego SVNa do downloadu. Bo widzisz, na ciut :] lepszym sprzęcie są ciut :] inne osiągi - poniżej dla zobrazowania screen z mojego BIOSu uruchomionego na 4851, ustawienia domyślne ofc.
.
.
2BII!2B
Witam.
Z nudów porównałem jakość gry GT4 w trybie Normal oraz 480p. Ustawienia takie same, jak w poście wcześniejszym. Różnice w jakości obrazu możecie zobaczyć na screenach. Mam wrażenie, że przy trybie 480p gra chodzi troszku płynniej (odczuwa się i to wyraźnie na tych filmikach tuż przed rozpoczęciem wyścigu). Nie trzeba ustawiać Interlacing. Szkoda, że PCSX2 źle wyświetla tryb 1080i - ciekawe jakby wtedy wyglądała i działała gra
Z nudów porównałem jakość gry GT4 w trybie Normal oraz 480p. Ustawienia takie same, jak w poście wcześniejszym. Różnice w jakości obrazu możecie zobaczyć na screenach. Mam wrażenie, że przy trybie 480p gra chodzi troszku płynniej (odczuwa się i to wyraźnie na tych filmikach tuż przed rozpoczęciem wyścigu). Nie trzeba ustawiać Interlacing. Szkoda, że PCSX2 źle wyświetla tryb 1080i - ciekawe jakby wtedy wyglądała i działała gra
Sprzet: P4 3GHz, 512 RAM, GF4ti
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5250
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Witam.
Nie zauważyłem, aby wersja 0.9.7 była szybsza a nawet bym powiedział, że ciut wolniejsza Jednak to są różnice 2-5 klatek, tak więc pozostaje przy nowszej wersji.
W tym temacie akurat testowałem pod r4942.
Przy okazji skopiowałem, plugin gfx z wersji 0.9.7 i odpaliłem na r4942 i o dziwo GT4 poszło w trybie 1080i
Nie zauważyłem, aby wersja 0.9.7 była szybsza a nawet bym powiedział, że ciut wolniejsza Jednak to są różnice 2-5 klatek, tak więc pozostaje przy nowszej wersji.
W tym temacie akurat testowałem pod r4942.
Przy okazji skopiowałem, plugin gfx z wersji 0.9.7 i odpaliłem na r4942 i o dziwo GT4 poszło w trybie 1080i
Sprzet: P4 3GHz, 512 RAM, GF4ti
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)
Notebook: Fujitsu-Siemens E8420 (9300M GS)