Radość jest tym większa, że w odsłonie oznaczonej numerkiem 0.9.6 doczekaliśmy się kilku istotnych zmian, które to chciałbym Wam przytoczyć w niniejszym niusie... i tak:
- dzięki wkładowi projektu Playground wprowadzono całą masę poprawek, optymalizacji i innych zmian w kodzie zwiększających prędkość i kompatybilność PCSX2
- zmieniono koncepcję obsługi pamięci, zastępując wykorzystywaną dotychczas pamięć wirtualną (VM), równie wirtualnym zewnętrznym buforem translacji (VTBL) - uszczuplono w ten sposób osiągi aplikacji, aczkolwiek zyskały na tym stabilność, kompatybilność czy możliwości optymalizacji emulatora, o nerwach użytkownika już nie wspominając - bo znany wielu "Błąd alokacji pamięci" zniknął na zawsze.
- napisano na nowo tryb wielowątkowego przetwarzania obrazu (MTGS) dzięki czemu zażegnano wiele przypadków niestabilnego działania tegoż, oraz uzyskano 15% przyrost prędkości dla maszyn wyposażonych w procesor z HT i 3-5% dla reszty dwujajowców.
- udoskonalono do stopnia bliskiego perfekcji ;] obsługę kart pamięci
- poprawiono opcje pomijania klatek zarówno przez standardowy Frameskip jak i VU-skip
- dodano sekcję poprawek dla gier (Special Game Fixes)
- poprawiono emulację napędu (CDVD)
- ulepszono obsługę jednostek wektorowych i zmiennoprzecinkowych (VU/FPU)
- dodano możliwość sterowania zachowaniem jednostek pomocniczych (VU/FPU)
- ulepszono synchronizację pomiędzy procesorami centralnym i we/wy (EE/IOP)