Nagisa vs. PCSX2

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Nagisa vs. PCSX2

Post autor: winter_mute »

Pamiętacie niusa o zawieszeniu prac nad emulatorem SSSPSX na rzecz nowego, 64-bitowego projektu oraz moje podejrzenia co do powiązań nagisa z PCSX2? Cóż, okazuje się, że były one słuszne – jeśli zajrzycie na stronę PCSX2 w sieci SourceForge bez problemu znajdziecie informację że wśród deweloperów pracujących nad emulatorem znajduje się jeden o nicku ssspsx. Jak łatwo się domyśleć pod tym przydomkiem ukrywa się nie kto inny jak tytułowy nagisa.

Idąc dalej tym tropem warto zajrzeć, na blog tegoż dewelopera, na którym znajduje się kilka ciekawych informacji dotyczących prac nad najbardziej zaawansowanym emulatorem konsoli PlayStation 2 i roli, jaką w jego tworzeniu odgrywa nagisa. Po pierwsze potwierdzono informacje o przeznaczonym dla PCSX2 64-bitowym rekompilatorze R5900 (serce PS2). Dodatkowo emulator zostanie wzbogacony o interpretator EE i wykorzystany dotychczas w emulatorze SSSPSX rekompilator R3000A (serce pierwszego PlayStation) - obydwa napisane z myślą o x64. Na tym nie koniec ciekawostek, gdyż okazuje się że przesiadka w 64-bity obejmie również następujące pluginy: GSdx9, P.E.Op.S. SPU2, CDVDIso, SSSPSX Pad, Dev9/USB/FW-null, a najlepszą wydajność emulator osiągnie na procesorach Athlon64X2 i Core2 Duo.

Łącząc powyższe informacje z wcześniejszą zapowiedzią nagisa dotyczącą daty publikacji projektu, która ma się pokryć z premiera nowego, 64-bitowego systemu Vista, dojść można do finalnej konkluzji, iż w tym roku `Mikołaj`, bądź `Gwiazdka` będzie nieludzko szczodra/y dla miłośników emulacji :]
2BII!2B
ODPOWIEDZ