Biorąc pod uwagę listę zmian, poczynionych ostatnio w rozwojowej wersji PCSX2, nie liczyłbym na rychłe pojawienie się stabilnej wersji emulatora. Czyszczenie kodu, drobne poprawki i spory nakład pracy w rozwój wtyczki graficznej. Tak oto streściłbym co działo się z projektem w przeciągu minionego miesiąca. Czy oznacza to jednak, że można odpocząć, odwracając chwilowo wzrok od tytułowego projektu? Absolutnie nie!
Zanim jednak podam ku temu przyczynę przyjrzyjmy się zmiano poczynionym w najnowszych wersjach SVN:
- opublikowano wtyczkę graficzną GSdx w wersji wykorzystującej instrukcje avx2
- wyczyszczono kod pluginu GSdx pod kątem kompilacji na VS2010
- rozbudowano i poprawiono obsługę shaderów we wtyczce GSdx ogl
- zwiększono kompatybilność opisanej powyżej wtyczki względem sterowników nvidia
- wyczyszczono i zoptymalizowano kod emulatora w wersjach dla systemu Windows i Linux
- zoptymalizowano kod emulatora pod kątem kompilacji na VS2012 Express
- we wtyczce GSdx ogl zaimplementowano wsparcie dla gles
Jak każdy widzi, zmiany istotne, ale raczej niewielkie. Ale czy na pewno? Mnie osobiście mocno intryguje ostatni punkt z powyższej listy, rodzący następujące pytanie. Mając do wykorzystania dobrodziejstwa OpenGL 4.2 i dedykowanych rozszerzeń API, w jakim celu implementowano GLes? Przecież to środowisko pisane z myślą o przeglądarkach i urządzeniach mobilnych! Czyżbyśmy mieli doświadczyć migracji kolejnego projektu na urządzenia przenośne? Czy istnieje cień szansy, że układy takie jak Exynos 5, Snapdragon 800, czy Tegra 4 będą w stanie sprostać emulacji PlayStation2? Cóż, czas pokaże. Tymczasem, zapraszam do
downloadu po najnowszy PCSX2 SVN r5702.