PSEmu.pl has detected visit from non-polish host. site to with google or hide this message.
Strona przechowuje informacje w plikach cookies, zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz dokonać zmian zasad korzystania z ciasteczek w ustawieniach swojej przeglądarki i/lub UKRYĆ ten komunikat.
PSEmu: PlayStation Emulation
Final Fantasy 7 po polsku
Serwis PlayStation PlayStation 2 Forum IRChat
Działy
 · Strona główna
 · Aktualności
 · Artykuły
 · Download
 · Emulatory
 · F.A.Q.
 · Gry
 · Kompatybilność
 · Konsola

Szukaj



Znajomi
Proudly Hosted on Emulation64 server
Muzeum w Raccoon City: Resident Evil HQ
squarezone.pl - zaglab sie w swiat gier Square
PlayStation Portable Poland
Najwiekszy polski serwis poswiecony zagadnieniom we2002
Reklama

Info
PSEmu / PSePSXe
istnieje od 02-08-02,
czyli 6420 dni

Osób online: 10
Userów: 0
Gości: 10
Statystyki zbiorcze


Artykuły

[ Konfiguracje | Opisy | Wywiady | Inne ]



P.E.Op.S. DSound Audio Driver

Wstęp: P.E.Op.S. Dsound jest unikalnym pluginem dźwiękowym, który dzięki ogromnej elastyczności konfiguracyjnej dostosować można do każdej konfiguracji sprzętowej. Plugin zachowuje się jak prawdziwy kameleon - po odpowiednim skonfigurowaniu plugin może: stać się mniej zasobożerny niż domyślny ePSXe SPU Core, w innej zaś konfiguracji jakość dźwięku będzie dorównywała tej znanej z Eternal`a. Sami chyba przyznacie, że ta niesamowita cecha czynni wtyczkę godną naszej uwagi i wartą dogłębnej analizie.

Instalacja: Podobnie jak w przypadku większości pluginów instalacja ogranicza się do rozpakowania pliku *.dll z archiwum do podfolderu PLUGINS emulatora.

Konfiguracja P.E.Op.S. DSound Audio Driver
Rys. Podstawowa konfiguracja pluginu P.E.Op.S. DSound Audio Driver.

Konfiguracja: Zamiast podawać Wam cały zestaw gotowych konfiguracji dostosowanych do przeróżnych zestawów komputerowych opiszę poniżej wszystkie dostępne opcje, tak by każdy mógł spróbować samodzielnej konfiguracji optymalizując ją do własnych potrzeb.

Opis: Plugin SaPu's CD-ROM oferuje następujące opcje konfiguracyjne:

Ustawienia Podstawowe:

Mode – Tryb pracy, opisuje w jaki sposób wtyczka przesyła dane do karty muzycznej. Każdy z trybów ma swoje wady i zalety dlatego warto zastanowić się dogłębnie nim wybierzemy jeden, optymalny dla naszego systemu.

  • Fast Mode – Jak sama nazwa wskazuje przeznaczony jest dla użytkowników, którym zależy głównie na szybkości emulacji. Tryb ten używa dodatkowego strumienia do przesyłania sygnału audio zamiast przesyłać go jednocześnie z obrazem, w skutek czego emulacja zyskuje na prędkości tracąc tym samym na jakości dźwięku.
  • High Compatibility Mode - Ten tryb przesyła sygnał audio razem ze strumieniem wideo, dzięki czemu osiąga się pełną synchronizację dźwięku z obrazem. Dodatkowo w trybie zastosowano pewne operacje ulepszające jakość dźwięku, ale jak łatwo się domyśleć cierpi na tym prędkość emulacji.
  • Use SPUAsync – Tryb opracowany przez PSX SPU Development Team (twórców Eternal SPU Plugin), który oferuje najlepszą kompatybilność w stosunku do dźwięku z oryginalnej konsoli i doskonałą (żeby nie powiedzieć wspaniałą) jakość sygnału audio, jednocześnie w największym stopniu obciążając on system, więc całkowicie nie nadaje się do zastosowania na wolniejszych komputerach.

Volume – Głośność. Chyba nie trzeba tłumaczyć do czego służy i jak korzystać z tej opcji :]

Reverb – Opcja Reverb służy do kontrolowania efektów tj.: wyciszenie czy echo. Autorzy wtyczki dostarczyli nam trzy sposoby kontrolowania ów efektów:

  • No Reverb – Brak efektów = mniej pożartych zasobów = szybsza emulacja.
  • Simple Reverb – Opcja, która nie tyle odtwarza, co generuje dźwięki podobne do efektów podszywając się pod nie. W efekcie w większości przypadków mamy delikatnie brzmiące pogłosy, które praktycznie nie wpływają na prędkość emulacji.
  • PSX Reverb – Opcja generuje efekty dokładnie jak na konsoli. Jakość otrzymanego dźwięku stoi na doskonałym poziomie, ale prędkość znacząco spada.

Interpolation – Opcja służy do regulacji płynności dźwięku przez co dźwięk wydaje się czystszy. Sprawa jest dość skomplikowana i czysto subiektywna dlatego zalecam wypróbowanie poszczególnych ustawień i wybranie jednego, najbardziej nam odpowiadającego. Jeśli zaś rozważamy samą prędkość emulacji sprawa ma się następująco:

  • None – Jeśli narzekasz na prędkość emulacji nie znajdziesz lepszego rozwiązania niż wybranie tej opcji i tym samym wyłączenie interpolacji.
  • Simple Interpolation – Dźwięk może sprawiać wrażenie czystszego, a prędkość emulacji prawie nie spada – warto wypróbować.
  • Gaussian interpolation – Chyba najlepszy wybór. Po wybraniu tego trybu uświadczyć można nieprzyjemnego spadku prędkości, ale jeśli masz dobry sprzęt to warto zobaczyć jakiej poprawie ulega dźwięk.
  • Cubic interpolation – Kolejny dobry tryb, wydaje mi się, że sopran brzmi trochę lepiej niż na powyższym trybie, ale i tak bardziej podoba mi się „Gaussian” :]

Dźwięk XA:

Enable XA Playing – Opcja ta odpowiada za odtwarzanie muzyki i dźwięku we wstawkach filmowych więc nie głupim pomysłem jest włączenie tej opcji. Co prawda jeśli komuś nie zależy na dźwięku i muzie w intrach w takim stopniu jak na płynnej animacji może z powodzeniem wyłączyć tą opcję :]

Change XA Speed – Jesli zauwazysz że dźwięk we wstawkach filmowych jest niezsynchronizowany z obrazem naprawdę warto wypróbować tą opcję, choć z założenia nie powinna być konieczna gdy we wtyczce graficznej uaktywnimy ograniczanie prędkości (z ang. Frame Limiting).

Inne:

SPU IRQ Check Box – Niektóre gry (np. Metal Gear Solid czy Valykrie Profile) wymagają włączenia tej opcji by uzyskać czysty dźwięk bez niepożądanych zakłóceń i zniekształceń. Opcja nie będzie aktywna jeśli korzystasz z "Fast Mode".

Mono Sound Mode – włączenie tej opcji spowoduje zamianę sygnałyu wyjściowego z Stereo na Mono. Co prawda jakość otrzymanego w ten sposób nie będzie tak dobra jak w trybie stereo, jednakże tylko jakby na problem nie spojrzeć przetwarzana będzie jedynie połowa sygnału audio więc jest to idealne rozwiązanie dla osób dążących do uzyskania największej prędkości emulacji.

Developer Debug Check Box – Opcja przeznaczona dla developerów, powodująca wyświetlenie dodatkowego okienka w czasie gry. Okno owo zawiera informacje dotyczące wykorzystania jednostki przetwarzania dźwięku, kanałów itd... Opcja jest dość zasobożerna i wymaga pracy emulatora w trybie okna.

Enable Sound Recording Window – Opcja umożliwiająca rejestrację sygnału audio bezpośrednio podczas gry. Opisywałem ja przy okazji tekstu dotyczącego „Kompleksowej obsługi dźwięku” więc tym razem nie będę się rozpisywał.

To by było na tyle jeśli chodzi o opis wtyczki P.E.Op.S. DSound Audio Driver – mam nadzieję, że dzięki artykułowi przybliżyłem Wam temat obsługi dźwięku pod ePSXe i kilka pojęć z nim związanych.


[ powrót ]

"; ?>