PCSX2 SVN r5762

Nowinki ze świata związane z emulacją systemu Sony PlayStation
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

PCSX2 SVN r5762

Post autor: winter_mute »

Zastanawiałem się czy zaglądając po dwóch miesiącach do listy zmian rozwojowej wersji PCSX2, po raz kolejny poczuje niedosyt, czy też może, tym razem całkiem pozytywnie się rozczaruje? Po przyswojeniu całkiem sporej dawki informacji z czystym sumieniem mogę napisać, ze rewolucji może nie ma, niemniej od rozczarowania jak najbardziej mi daleko
Obrazek
Po kolei jednak, przed własnym wywodem tradycyjna porcja teorii w postaci skondensowanej piguły najistotniejszych zmian:
  • w emulatorze, usprawniono obsługę pamięci, bufora SIO, mVU, Path3, ViF przy wykonywaniu rozkazów VU i obsłudze nierozpoznanych danych o zmiennym ułożeniu, obsługę warunkowych gałęzi w microVU oraz funkcji emulujących R5900, w tym rekompilację kodu COP2
  • we wtyczce dźwiękowej SPU2-X, zmodyfikowano funkcje tensora, zmniejszając tym samym opóźnienia do 30ms, umożliwiono wykorzystanie biblioteki SDL pod Linuksem i zoptymalizowano kod pluginu
  • wtyczka gsdx ogl wzbogaciła się możliwość odmapowania buforów, zwiększające płynność poprawki w funkcji GL_ARB_buffer_storage oraz zmodyfikowaną obsługę wystąpień EGL_BAD_MATCH mającą na celu rozwiązanie problemów biblioteki Mesa na układach graficznych Intel.
  • usprawniono sterowanie poprawiając funkcje odpowiedzialne za w wykrywania osi i obsługę myszy
  • dla wszystkich z opisanych powyżej zmian wprowadzono stosowne poprawki do bazy gier
OK, czas na posłowie, czyli zdań kilka na temat tego co mnie cieszy, a co mogłoby uwierać. Jeśli chodzi o drugie z zagadnień, z pewnością byłby to stanik, gdybym takowy nosił, ewentualnie brak wspomnianej rewolucji w temacie emulacji PS2. Nie ma jednak co płakać - brak uroczego biustu pod brodą rekompensuje psycho-fizyczny i spokój przez c-a-a-a-ły miesiąc, a rewolucji [nie oszukujmy się] nie ma co się spodziewać w przypadku tak rozbudowanego projektu jak PCSX2. Skupmy się więc na pozytywach - szczególnie, że powodów do suszenia zębów nie brakuje. Ulepszona emulacja dźwięku, sterowania, generowania obrazu na Intelowskim GPU pod Linuxem i sporo poprawek w jądrze programu, w tym obsłudze COP2. No właśnie, COP2, niby mała poprawka, a jednak, niezwykle istotna, bo za jej sprawą znacząco zwiększyła się kompatybilność programu, co zaobserwować można w przypadku tytułów takich jak choćby: Ace Combat 4, Ace Combat 5, Ace Combat - The Belkan War, Ace Combat: Squadron Leader, Crash Bandicoot Wrath of Cortex, Dawn of Mana, DT Racers, Forbidden Siren 2, Ghost in the Shell, Gunfighter 2, Run Like Hell, Shadow Hearts, Siren 2, The Mark of Kri i Warship Gunner 2. Innymi słowy - wypas, zapraszam do Downloadu... aaa... no i oczywiście do komentowania niusa.
2BII!2B
ODPOWIEDZ