Strona 1 z 1

FF VII spadek ilości FPS'ów podczas animacji summonów

: 25 grudnia 2011, 18:38
autor: Shamson
Podczas walki animacje wezwanych summon'ów zaliczają przycinki(FPS spada nawet do 10). Używam wtyczki Pete's OpenGL Driver 1.76 (Config z Tej strony) Problem nie pojawia się tylko na wtyczce Pete's DX6 D3D Driver 1.76 (Config) ale wtedy pojawiają się problemy z dźwiękiem sygnalizującym walkę(przeskok, który powinien trwać 1-3 s trwa prawie 10 - nie jest to może olbrzymi problem, lecz przy dłuższej sesji staje się bardzo nieprzyjemny). Próbowałem już różnych konfiguracji na ePSXe 1.5.2 i 1.6.0 , lecz bez żadnego skutku.
Obrazy płyt są spolszczone patchem ze strony(wgrany w obraz)FF7PL - problem jednak pojawia się również na "czystym" obrazie

: 27 grudnia 2011, 13:07
autor: Yohokaru
No i powrót do szarej rzeczywistości... Witam. Próbowałeś użyc plugina Pete Soft? Jeśli nie, to zrób to, gdyż jest on bardzo kompatybilny z grami. Jak problem pojawi się to spójrz może tutaj:

http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Kompa ... tul&id=138

A tu masz opis plugina:

http://www.psemu.pl/psx.php?dzial=Artyk ... =gpu_peops

Nazwa pluginu dźwiękowego, jakiego używasz też będzie pomocna :)

: 27 grudnia 2011, 18:18
autor: Shamson
Plugin dźwiękowy to Eternal SPU Plugin 1.41 (Config).
A co do wtyczki Pete Soft to wypróbowałem ją(wersja 1.18b), ale raczej nie jest dobrym rozwiązaniem w moim przypadku. Gra chodzi oczywiście płynnie, ale grafika klepie bidę aż piszczy - nie zwracam na to szczególnej uwagi , lecz w tym przypadku mógłbym policzyć wszystkie piksele na ekranie. Na niektórych filtrach gra chodzi płynnie a na innych zalicza tempo ślimaka a wygląda praktycznie tak samo - pikseloza.

: 27 grudnia 2011, 21:22
autor: winter_mute
Shamson, jaką masz kartę graficzną?
Masz zainstalowane jakieś w miarę nowe sterowniki do tejże?

: 28 grudnia 2011, 17:02
autor: Shamson
Karta to ATI Radeon HD 4650 512MB DDR2 na AGPx8. A stery to Catalyst 11.12 (wydaje mi się, że najnowsza jaka współpracują z tą kartą) - też początkowo myślałem, że to wina sterowników, więc od razu zaktualizowałem.

: 29 grudnia 2011, 15:55
autor: winter_mute
Tak przypuszczałem, ATI z emulacją (czy to PSXa czy PS2) nigdy nie szło w parze.. ale do rzeczy:
- o wtyczce OpenGL możesz zapomnieć, męczyłęm sie kiedyś na Radku, dobre 2 miesiące, ale jedyne słuszne rozwiązanie to zmiana grafiki na nVidię :]
- preferowane wtyczka dla kart ATI to Petes D3D (DX6) trzymaj się tego i nie zmieniaj
- w ustawieniach wtyczki aktywuj (ptaszek z lewej) opcję special game fixes, a następnie wybierz (kwadracik z trzema ktopkami z prawej) stosowne łatki:
+ adjust framebuffer access
+ mixed software FB access
[warto przetestować również działanie poniższych ustawień, bo nie pamiętam co mój Radeon w końcu wymagał]
+ use old texture filtering
+ disable coord check
+ use low-res fps limiter
+ use PC fps calculation
+ use old frameskipping
+ special upload detection
+ fake gpu busy states
Co sie tyczy dźwięku na wspomnianym pluginie graficznym to wypróbuj działanie ePSXe SPU core oraz PEOpS DSound...

... no i najważniejsze - wszystkie ustawienia sprawdzaj na najnowszym ePSXe 1.7.0.

Tyle z mojej.

: 29 grudnia 2011, 17:10
autor: Shamson
winter_mute dzięki za pomoc :) Podane przez ciebie ustawiania praktycznie rozwiązały problem z dźwiękiem(przedłużenie nie działa na nerwy ale nadal słychać, że dźwięk powinien być szybszy). Pokombinuję jeszcze trochę z pluginami , może uda mi się ustawić wszystko by dobrze działało.W każdym razie jeszcze raz dzięki za pomoc :) Temat można zamknąć.

: 29 grudnia 2011, 19:54
autor: winter_mute
Nie ma sprawy. Z tego co pamiętam, wymagało to trochę wysiłku, ale komfortowe granie na ATI jest do zrobienia... pomógłbym bardziej, ale od dłuższego czasu, pomimo nalepki z Pro mam na starym laptopie (gdzie tkwi jakiś mobilny Radek) zainstalowanego Linuksa... i... jestem na tyle zadowolony, że nie będę się przesiadał z powrotem na XP :]