PCSX2 SVN r4942
: 19 października 2011, 16:44
Po pierwszych testach, najnowszej wersji rozwojowej PCSX2 na usta samo ciśnie mi się stwierdzenie `a miało być tak pięknie`. Zwiększona kompatybilność dzięki masie poprawek we wtyczkach wideo/audio oraz samym emulatorze, usprawnione działanie pluginu sterowania, możliwość modyfikacji sum kontrolnych gier bezpośrednio we wtyczce GS, nowy plugin odpowiedzialny za obsługę USB oraz obwieszona nadziejami użytkowników funkcja VU1 threading, przerzucająca obsługę jednej z jednostek wektorowych na osobny wątek, dzięki czemu możliwe stanie się wykorzystanie więcej niż dwóch rdzeni procesora, a teoretyczny wzrost prędkości uzyskany w ten sposób miał sięgnąć 20% względem poprzedniej odsłony.
No właśnie, teoretyczny, bo w praktyce nie jest już tak różowo. Wracając do pierwszej myśli, a tym samym testów najnowszego SVN, różnice widać już na pierwszy rzut oka. Odpalamy zwykły BIOS konsoli, a tu lipa totalna - na domyślnych ustawieniach emulatora - spadek prędkości do 50% tego co oferowało r4851, włączamy VU1 na osobnym wątku i prędkość rzeczywiście rośnie, o 4fps. Śmiech na sali. W grach, wygląda to równie nieciekawie - uruchamiane już standardowo w moich testach FFXII (bo jakoś nigdy nie mam czasu zrzucić ISO z innej gry ;]) rzeczywiście odnotowuje 20% różnicę prędkości, zarówno na ekranie NewGame, jak i podczas samej rozgrywki, niestety jest to różnica na niekorzyść nowszej wersji, a VU1 threading niewiele pomaga. Z dobrych wieści, są nowe bajery, emulator działa stabilniej i nie uświadczy się już takich skoków prędkości, a zdecydowaną poprawę odnotowałem w obsłudze IPU. Wstawki filmowe, jako jedyne pracują szybciej (do 35% z przerzutem VU1), zdecydowanie stabilniej (prędkość nie skacze nagminnie o 10 klatek w górę/dół) i bardziej kompatybilnie (nie odnotowałem przekłamań względem konsolowego oryginału). Niestety, jak dla mnie to za mało, więc osobiście pozostaję przy r4851 i taką wersję pozostawiam również w downloadzie (przynajmniej do pojawienia się szybszej). Natomiast wszystkich, rządnych testów zapraszam do automatycznego repozytorium wersji rozwojowych skąd można pobrać najnowsze r4942 oraz komentowania niniejszej wiadomości z szczególnym uwzględnieniem uwag na temat kompatybilności najnowszej odsłony PCSX2.
No właśnie, teoretyczny, bo w praktyce nie jest już tak różowo. Wracając do pierwszej myśli, a tym samym testów najnowszego SVN, różnice widać już na pierwszy rzut oka. Odpalamy zwykły BIOS konsoli, a tu lipa totalna - na domyślnych ustawieniach emulatora - spadek prędkości do 50% tego co oferowało r4851, włączamy VU1 na osobnym wątku i prędkość rzeczywiście rośnie, o 4fps. Śmiech na sali. W grach, wygląda to równie nieciekawie - uruchamiane już standardowo w moich testach FFXII (bo jakoś nigdy nie mam czasu zrzucić ISO z innej gry ;]) rzeczywiście odnotowuje 20% różnicę prędkości, zarówno na ekranie NewGame, jak i podczas samej rozgrywki, niestety jest to różnica na niekorzyść nowszej wersji, a VU1 threading niewiele pomaga. Z dobrych wieści, są nowe bajery, emulator działa stabilniej i nie uświadczy się już takich skoków prędkości, a zdecydowaną poprawę odnotowałem w obsłudze IPU. Wstawki filmowe, jako jedyne pracują szybciej (do 35% z przerzutem VU1), zdecydowanie stabilniej (prędkość nie skacze nagminnie o 10 klatek w górę/dół) i bardziej kompatybilnie (nie odnotowałem przekłamań względem konsolowego oryginału). Niestety, jak dla mnie to za mało, więc osobiście pozostaję przy r4851 i taką wersję pozostawiam również w downloadzie (przynajmniej do pojawienia się szybszej). Natomiast wszystkich, rządnych testów zapraszam do automatycznego repozytorium wersji rozwojowych skąd można pobrać najnowsze r4942 oraz komentowania niniejszej wiadomości z szczególnym uwzględnieniem uwag na temat kompatybilności najnowszej odsłony PCSX2.