Strona 1 z 1

Dualshock2, Adapter USB, PC Win 7 i brak siły skrętu.

: 20 kwietnia 2011, 09:25
autor: Avaray
Witam,

Jako iż bardzo lubię pady od Playstation, a w gry gram obecnie na komputerze stacjonarnym - kupiłem sobie Adapter.
http://www.sbdragon.com/PS3/ps3_08110501.html
Zrobiłem to właściwie tylko dla jednej gry: CMR Dirt 2
Zależało Mi właśnie na sile skrętu na gałkach analogowych.
System wykrywa Mi automatycznie pada jako USB Game controller.
Skalibrowałem go zataczając pełne koła, wykryło także odpowiednią ilość przycisków.
Jednak Dirt 2 nie widzi pada.
Bawiłem się XPadderem, skonfigurowałem go całego sam - jednak gdy choćby lekko ruszę gałką w bok to wdusza się przypisany przycisk na maxa (nie, nie mam Turbo, czy tam auto strzelania).
Próbowałem także MotioninJoy, lecz gra i tak nie widziała zmienionych sterowników.
Sprawdzałem też inne sterowniki, których nawet nazw nie pamiętam, oraz dwa podobne programy/sterowniki podobnych adapterów do Mojego i Nic.

Niby ten adapter na obsługiwać wszystko (łącznie z wibracjami) i ma być plug and play.
Wina systemu Windows 7 x64? (przypominam - chodzi mi o siłę skrętu).
Czy może jest tak, że Gry na PC nie "rozumieją" tych gałek analogowych i pad będzie działał w pełni jedynie z grami z Playstation?

Czy jest może jakiś sterownik, który zmieni mi tego pada na innego pada w systemie, by większość gier na PC Mi go widziała?

: 20 kwietnia 2011, 18:01
autor: winter_mute
Po pierwsze zapomnij o obietnicach z ulotki - w przypadku przejściówki za 20-30 zł wszelkie te piękne słowa to tylko puste obiecanki. Zresztą na opakowaniu wyraźnie jest napisane, że sprzęt dedykoany podłączeniu kontrolerów do PS3, wsparcie PC w takim przypadku to tylko dodatek. To po pierwsze.

Po drugie konkretny adapter dla komputerów, z konkretną funkcjonalności i wspierającymi je sterownikami kosztuje minimum 50zł (sztandarowy przykład MayFlash - wsparcie z Win7 x64 włącznie, używany do kupienia za 50zł). Podobną kasę musisz wyłożyć na solidny gamepad - moja propozycja to Pad X360 w wersji USB/PC, ot wydatek rzędu ~100zł. Zresztą temat był nieraz wałkowany.

Co się zaś tyczy Twojego problemu to odpowiedź brzmi tak - w przypadku tej przejściówki mozesz spodziewać się problemów. Szczególnie gdy większości nowych gier stary dobry DirectInput jest wypierany przez XINPUT. Ten zaś pisany jest z myślą o wspomnianym powyżej gamepadzie M$ i wszystkim innym sprawia problemy.

XPadderem to dobry kierunek myślenia, jednak z założenia program ma emulować cyfrową klawiaturę, przez co korzystanie z analogowych (wrażliwe na wychylenie) gałek traci sens. Skoro więc nie masz odpowiednich sterowników, a XPadder nie spełnia podstawowych założeń to proponuję zapoznanie się z następującym programem:
http://virusdev.ovh.org/files/xinputemu ... .1.4.1.zip
info dot. przeznaczenia, instalacji oraz korzystania znajdziesz w pliku readme.

Wielkie dzięki

: 21 kwietnia 2011, 01:35
autor: Avaray
Siła skrętu działa!
Już prawie skonfigurowałem całego pada.
Ciekawe czy da się jeszcze wibracje ustawić...

Wielki dzięki za info :)

: 21 kwietnia 2011, 21:07
autor: winter_mute
Ciekawe czy da się jeszcze wibracje ustawić...
Wątpię, bo tym zadaniem zajmują się stricte sterowniki przejściówki... ale próbuj, kto nie próbuje ten nie ma.

Nie ma sprawy :]

: 09 sierpnia 2013, 14:33
autor: Squerol
Posiadam tą samą przejściówkę i wszystko działa jak należy. Trzeba zwrócić uwagę, że to głównie adapter do PS3, więc warto użyć motionjoya. Polecam wersję 6.0003 LOCAL (nie trzeba się łączyć z internetem) : http://www.hardcoreware.net/how-to-use- ... windows-8/ Wibracje działają, lecz są nieco inne i słabsze niż w standardowych PCtowych padach i ciężko je ustawić, bo programik jest trochę zbugowany i niedorobiony. Najlepiej używać profilu X360, pad jest wykrywany jako kontroler z Xboxa (przydatne zwłaszcza w trochę nowszych grach, z obsługą wyłącznie owych padów) i działa z programem Xpadder, jak gra nie obsługuje żadnego pada.