PCSX2 - wydania nieoficjalne

Problemy z emulatorem PCSX2 i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

PCSX2 - wydania nieoficjalne

Post autor: Zardon »

Witajcie.
Wielu z Was zapewne zauważyło, że w internecie pojawiają się informacje o nowych odsłonach PCSX2 0.9.5, których nawet na oficjalnej stronie PCSX2 nie można odnaleźć.
Nadszedł czas aby wyjaśnić tą sytuację.

Nieoficjalne wersje PCSX2 to nic innego, jak skompilowane z kodu źródłowego najnowsze aktualizacje emulatora (oraz pluginów). Zachęcają one do testów licznymi poprawkami (m.in. w kodzie emulatora) i dodatkami (w postaci speed hacks itp.). Warto jednak dodać, że są często niestabilne, niedopracowane i gorzej radzą sobie z emulacją, niż wydana ponad pół oku temu wersja 0.9.4 emulatora.

UWAGA:
"Autorami" tych wydań są zazwyczaj osoby, które znają się na kompilowniu kodu źródłowego (nie są to oficjalne wydania), dlatego też serwisy takie jak Pcsx2 i PSEmu nie czują się odpowiedzialne i nie mają obowiązku pomagać w razie kłopotów z emulacją.


Teraz przejdźmy do rzeczy.
Osobiście znam jedną, konkretną stonę, na której można odnaleźć zarówno najnowsze, jak i starsze aktualizacje emulatora oraz pluginów.

Nieoficjalne PCSX2

Wraz z emulatorem można znaleźć changelog, który informuje nas o zmianach.

Najnowsza odsłona to rev. 377, poprawia ona błędy, które wprowadziła poprzednia wersja oraz dodaje nowe speed hacks:
  • rev 377: Fixed remaining Woody Woodpecker crashes. Oh and the MGS3 crash ;) /X3sync hack + 'Dr0' first release; ouchmytiredhurt - you rock!:P/
PCSX2 0.9.5 rev 377 X3 custom VU-SKIP
PCSX2 0.9.5 rev 377 X3

A oto najnowsze wersje pluginów (które również nie są oficjalne):
rev 771 GSDX 1.8
rev 367 ZeroGS 0.97.1
rev 356 PEOPS SPU2 1.9.0
rev 366 ZeroSPU2 0.4.6
Uprzedzam: do pluginów często nie są dołączone changelogi, dlatego o zmianach niewiele wiadomo.

No dobra, tyle teorii. A jak to wygląda w praktyce? Odpowiedź brzmi - różnie.
Aktualna wersja, w moim wypadku, uniemożliwia emulację Tekken 5 (czarny ekran, w poprzedniej edycji nie miałem tego problemu), ale przyśpieszyło Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3 (dzięki nowym speed hack'om, ponad 50 fps).
Z nowości warto odnotować, że gra God Of War staje się coraz bliższa ideałowi (czyt. jeszcze trochę i będzie grywalna).

UWAGA #2
"Do prawidłowej pracy wtyczka GSdx wymaga bibliotek uruchomieniowych D3DX9 v38 [WinXP] /D3DX10 v38 [Vista], które należy samodzielnie pobrać (do znalezienia przez google.pl) i rozpakować do głównego katalogu emulatora."


To tyle ode mnie. Osobiście zachęcam do testów i komentowania jak sprawują się nieoficjalne wersje PCSX2.
Prosiłbym również wszelkie spostrzeżenia, informacje itd. umieszczać w tym temacie, aby nie robić zamieszania na forum PSEmu.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2008, 17:17 przez Zardon, łącznie zmieniany 3 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Pojawiła się aktualizacja pluginu graficznego GSdx 1.8:
rev 772 GSDX 1.8

Zmiany:
Jak już wspomniałem - paczka z wtyczką nie zawiera changelog'u. Z nieoficjalnych źródeł dowiedziałem się, że poprawiono grafikę w GoW (do tej pory pojawiała się "mgła", która przesłaniała drogę Kratosowi, nowa wersja nieco zredukowała ten efekt), natomiast samemu przetestowałem Tekken'a 5 - również i on wygląda lepiej.
Obrazek
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Auktualizacja pluginu GSdx:
rev 774 GSDX 1.8

Zmiany:
Testując kilka gier (Tekken 5, FF XII, KH) zauważyłem nieznaczny przyrost prędkości (ok. 3 fps). Natomiast z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że poprawiono emulację SoulCalibur III (mniej przekłamań graficznych w menu).
Obrazek
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Ukazała się aktualizacja nieoficjalnej wersji SVN 377 emulatora PCSX2. Zmiany:
  • It's finally here! My custom vu-skip is no longer needed. cottonvibes' one works way better than mine - cottonvibes, you rock! :P
...Innymi słowy - nowy VU-ski + GSdx 0.1.8 = znaczny przyrost prędkości i to bez większego uszczerbku na płynności animacji (Tekken 5 ok. 40 fps!).

PCSX2 0.9.5 rev 377 X3 (NEW cottonvibes' VU-SKIP included) V4
Obrazek
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Nie zdążyliśmy nacieszyć się jeszcze najnowszą, oficjalną odsłoną GSdx, a tu już pojawiła się kolejna, nieoficjalna wersja beta pluginu w wersji 0.1.9!
rev 788 GSDX 1.9
Niestety, o zmianach osobiście nic mi nie wiadomo. Przetestuję kilka gier i jak coś "nowego" zauważę, to dam znać.

EDIT:
Wypowiedź autora pluginu, Gabest'a
gabest pisze:Swizzling and also the readback functions were optimized a bit, 5-10% speedup for most games (sw & d3d). Half of the optimizations use sse4.
Obrazek
Awatar użytkownika
gogeta ssj4
User
User
Posty: 49
Rejestracja: 21 czerwca 2008, 15:50

Post autor: gogeta ssj4 »

Przetestowałem nowego gsdx 0.1.9 i zauważyłem że nie różni sie niczym od gsdx 0.1.8. :(
Obrazek
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Niestety, wprowadzone zmiany można zauważyć tylko i wyłącznie w trybie Software. Przykład - gra Tekken 5:
GSdx 1.7: 4-5 fps
GSdx 1.8: 9 fps
GSdx 1.9 (rev 791): 9-10 fps
Więc mamy postęp, którego nie widać w trybie Hardware.

A tak przy okazji - pojawiła się aktualizacja pluginu GSdx:
rev 791 GSDX 1.9
O zmianach - jak zawsze - nic nie wiadomo.
Obrazek
Awatar użytkownika
gogeta ssj4
User
User
Posty: 49
Rejestracja: 21 czerwca 2008, 15:50

Post autor: gogeta ssj4 »

Może i lepiej bedzie chodził ale te 2 czy 3 fps przy słabym nic nie da! :(
Awatar użytkownika
Zardon
Administrator
Administrator
Posty: 510
Rejestracja: 13 stycznia 2005, 18:17
Kontakt:

Post autor: Zardon »

Właśnie, że da. Może nie teraz, ale po kilku takich aktualizacjach powinniśmy zauważyć zmiany nawet na słabszych PeCetach.

Kolejna aktualizacja pluginu GSdx:
rev 792 GSDX 1.9
...oraz troszeczkę niespodziewana(?) wersja rev 793, która jest przeznaczona wyłącznie dla procesorów obsługujących SSE4 (E7xxx, E8xxx, Quad Q9xxx)
rev 793 GSDX 1.9 SSE4 ONLY
Obrazek
Awatar użytkownika
gogeta ssj4
User
User
Posty: 49
Rejestracja: 21 czerwca 2008, 15:50

Post autor: gogeta ssj4 »

Na pluginie graficznym rev 792 GSDX 1.9 nie chce sie właczyć gra!!!
Wiec po co on wogóle wyszedł!!! :(
A na rev 793 GSDX 1.9 SSE4 ONLY trzeba miec dobrego procka tzn. conajmniej core 2 duo!! :(
ODPOWIEDZ