Strona 1 z 1

ePSXe 1.7.0 Released

: 25 maja 2008, 14:25
autor: winter_mute
Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta oraz wszyscy Ci którzy w obecnej sondzie głosowali na pustaki : ] Mam ogromną przyjemność zakomunikowania Wam że po pięcioletniej przerwie na emu-scenę powraca projekt, któremu zawdzięczamy istnienie serwis PSEmu.pl, kawałek kodu, który zmienił moje życie oraz niekwestionowany król emulatorów pierwszego PlayStation, czyli ePSXe...
Obrazek
Co cieszy najbardziej calb, Galtor i _Demo_ nie próżnowali przez ostatnie pięć lat i wraz z najnowszą ,oznaczoną numerkiem 1.7.0 wersją emulatora otrzymaliśmy wiele znaczących zmian, jak na przykład:
  • poprawioną obsługę sterowania wspierającą między innymi: konfigurację gałek analogowych, tryby "DualAnalog" i "Negcon", poprawną obsługę wibracji oraz możliwość wizualizacji tychże (oprócz silniczków pada trząść może się też obraz).
  • nową odsłonę wewnętrznego pluginu dźwiękowego, w którym nie tylko usprawniono synchronizację sygnału audio względem obrazu, poprawiono brzmienie efektów, ale również wprowadzono pełne wsparcie dla CDDA [tak jest zgodnie z obietnicami Vib Ribbon działa!]
  • napisaną od podstaw obsługę ISO, która wspiera formaty BIN/CUE, BIN/CCD i MDS/MDF oraz usprawnia obsługę formatów ISO/NRG. Dodatkowo, dzięki opisanym powyżej zmianom w obsłudze dźwięku, gry zaopatrzone w ścieżkę audio w formacie CDDA mogą być uruchamiane zarówno z napędu CD/DVD, jak i obrazów ISO.
  • poprawioną obsługę wstawek filmowych dzięki czemu sporo gier stała się grywalna, a z innych zniknęły problemy związane z tym segmentem emulacji.
  • uaktualnioną funkcję ograniczenia prędkości emulacji, dzięki czemu [na nowym wewnętrznym pluginie wideo lub tuż po ukazaniu się nowych odsłon sztandarowych wtyczek GPU, już zapowiedzianych zresztą] zażegnamy kłopoty z zbyt szybką pracą emulatora na procesorach dwurdzeniowych
  • wspomniany powyżej nowy, domyślny, software`owy plugin graficzny od Pete`a, rezydujący w katalogu wtyczek pod nazwą "gpu.data" [niech nikomu nie przyjdzie do głowy kasować tego pliku] z unikalną możliwością przełączania się pomiędzy domyślną, a własnoręcznie wybraną wtyczką GPU w trakcie emulacji [klawisz F7].
  • poprawiono także obsługę sczytywania danych z napędu oraz odtwarzania dźwięku XA ze wstawek filmowych.
Reasumując, poprawiona obsługa: dźwięku, obrazu, sterowania, sczytywania danych, wibracji, limitacji klatek, kilka nowych bajerów i tyle. Sądzicie że to niewiele? Z pewnością lista gier które działają poprawnie na najnowszej wersji a będziecie mieli zarys zmian jakie wprowadzono:
Brigandine, Need for Speed 1, Harry Potter I&II, Danger Girl, Wacky Races, Kidou Keisatsu Patlabor, Shadow Madness, London Seirei Tantei-Dan, Monsters SA, Equestrian Showcase, Black Down, Paca Paca Passion 1/2/special, This is football 2, Formula 1 EA 2000, Winnie the Pooh, Formula one 99/2000/2001/arcade, Gegere No Kitarou, Konohana - True Report, Yukyu Gensokyoku 3 - Perpetual Blue, Tama - Adventurous Ball In Giddy Labyrinth, Future Cop LAP, Virus 2000, Spot goes to Hollywood, Pop'n music disney Tunes, Cosmic Race, Super Gals Kotubiran, Koran Karon, WWF in your house, Tales of Fandom, Transformers best of wars, Simple 1500 vol57 - the maze, Initial D, Jounetsu Nekketsu Athletes, Rise of Robots 2: Resurrecion, Tora Tora Tora, Victory Boxing Championship Edition, Final Fantasy 4, Vampire Hunter D, Gamera 2000, The Putter Golf, Silverload, The Firemen 2 Pete & Danny, Iron & Blood - Warriors of Ravenloft, Chronicles of the Sword, Area 51, Novastorm, Eggs of Steel, Maximum Force, Rayman, Metal Gear Solid SM, Vib Ribbon. Najlepsze jest jednak to że to tylko zarys pełnej listy - miłego ściągania i testów :]

: 25 maja 2008, 17:04
autor: Zardon
Lepiej późno niż wcale :D

: 26 maja 2008, 11:13
autor: yoshi314
wszystko fajnie, ale gdzie jest wersja linuksowa?

: 26 maja 2008, 21:06
autor: Muzzy^F8
1) Metal Gear Solid w koncu z wibracjami. :)
2) Need For Speed 1 SE w koncu mozliwy do przejscia dalej niz filmik. :D

3) W koncu wibracja normalnie dziala, bo sie emu nie wysypuje na ustawieniach: constant/sine!!! :twisted:

W weekend bedzie testowanie Brigandine skoro podobno stalo sie grywalne. :wink:

: 27 maja 2008, 18:37
autor: winter_mute
yoshi314 pisze:wszystko fajnie, ale gdzie jest wersja linuksowa?
Na chwile obecną cisza w eterze w tej kwestii, więc próbuj uruchomić przez wine.

: 09 czerwca 2008, 17:10
autor: mazgaj1
THIS IS FOOTBALL2!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEST!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Tak długo czekałem na to, żeby tą grę można było odpalić na ePSXe :))))))))

Najlepszy dzień w moim życiu!!!!! :D

: 09 czerwca 2008, 19:59
autor: Muzzy^F8
A teraz moje spostrzezenia po weekendzie...

Koudelka NTSC-USA w koncu sie nie wiesza na filmikach...
Jednak pad odmawia nagle posluszenstwa - granie nie mozliwe dalej.
Niestety inna wersja narazie nie dysponuje.

Brigandine NTSC-USA... W pelni grywalne... Aczkolwiek nie mam czasu przy tym posiedziec dluzej. :P

: 16 czerwca 2008, 02:06
autor: weol
Może da radę grać w 4 osoby ONLINE w Winning Eleven 2002 :)

: 19 czerwca 2009, 22:41
autor: Platyna
Niby gdy odpalam Vib Ribbona to nareszcie przechodzi przez te nieszczęsne ładowanie, na którym zawsze stawał. Ale cuś jest nie tak. Muzyczka leci normalnie, ale z obrazem coś jest nie tak bo odświeża się jakby co jakieś 60 klatek. Czyli ogólnie jest niepłynnie jak cholera. Mozecie podać jakaś konfigurację na której Vib by ładnie działał?
Bo kurcze kiedyś kupiłem za całą stówę, a teraz na konsoli nawet grać nie mogę bo jakiegoś lichego Slima kupiłem w którym płyta się nie przestaje kręcić po otworzeniu klapy (wiec mogę tylko we wbudowane piosenki grać) :/

EDIT:
A już sobie poradziłem jakoś. Ale jest inny problem. Jak można zrobić, żeby się w Vib Ribbonie dało grać też we własne płyty, a nie tylko wbudowane? Bo on ich jakby nie ładuje :/