Strona 1 z 2

*.Dat(game deta)

: 17 października 2007, 14:31
autor: kw0
Jakim programem otworzyć pliki *.dat(game data)?

: 17 października 2007, 19:40
autor: winter_mute
Można by podać więcej szczegółów:

- dokładna nazwa pliku
- z jakie platformy (PC, PS2, PSP, PS)
- z jakiej gry
- jaki typ pliku (źródłowy, save, skompilowane/spakowane dane)

czym więcej informacji tym lepiej bo pliki *.dat moga być w zasadzie wszystkim począwszy od tekstu, grafiki, danych rejestru windows, bazą danych z Clarion`a, obrazem gier z Z80, save`ami z gier, a skończywszy na danych wideo (S)VCD, czy śmieciami pozostałymi z działania IE czy systemu Novell.

: 17 października 2007, 20:59
autor: kw0
Plik to POTTER.dat
Platforma to ps.
Harry potter i komnata tajemnic.
Ten plik to game data, czyli plik z zasobami gry.
Mogą w nim być modele 3d, kod gry, mapy, itd.
Zapisy gry są na karcie pamięci.
Chodziło mi o przerabianie tej gry, tak jak przerabiałem gorszą wersję na pc.

: 18 października 2007, 23:30
autor: Eysmond
Chodziło mi o przerabianie tej gry, tak jak przerabiałem gorszą wersję na pc.
Chodzi ci o przerobienie regionalne tj. np PAL na NTSC czy PS->PC ?

: 19 października 2007, 09:23
autor: kw0
Chodzi mi o przerabianie gry ps na moim komputerze. :!:
Ten plik ma rozszerzenie .dat.
Są trzy rodzaje plików dat.
Plik vcd video.
Plik e-maila Winmail.
Zasoby gry (game data)
Chodzi mi o zasoby gry. :!:
Nie wiem co to przerobienie regionalne.

: 21 października 2007, 12:49
autor: winter_mute
Mój drogi, wszystko zależy od tego jak głęboko chcesz ingerować w zasoby gry:

a) jeśli na przykład chcesz przetłumaczyć ten tytuł to wartałoby rozejrzeć się po scenowych stronach tłumaczy w poszukiwaniu gotowego narzędzia wydobywającego skrypty dialogowe (osobiście takiego nie widziałem, przynajmniej dla tej gry), lub ewentualnie napisać własną aplikację, aczkolwiek znajomość asm r3000, czy wydłubywania danych z debuggera są tu kluczowe.

b) jeśli chcesz grzebać głębiej i np. podmieniać modele etc, to bez narzędzi programistycznych i oficjalnego devkit`u dla PS ani rusz. Mówiąc prościej aplikacje nie do zdobycia, sprawa niewykonywalna, bo choćby udałoby Ci się rozpakować plik z danymi to nie będziesz miał narzędzi do przygotowania i podmiany zasobów gry.

: 21 października 2007, 14:14
autor: kw0
Chodzi mi o to, jakim programem mam otworzyć grę.
Chcę na przykład: pozamieniać nazwy dwóch plików poziomów gry, żeby przejść do tego poziomu bez przechodzenia gry jeszcze raz.
Przerabiać sceny dialogowe notatnikiem.
To wszystko robiłem na gorszej wersji na pc.

: 27 października 2007, 23:49
autor: winter_mute
No nie wiem, jak Ci to wytłumaczyć?
a) gry z PS2 czy PSXa,a gry na PC to dwie różne kwestie
b) są pisane i kompilowane za pomocą całkiem różnych narzędzi
c) narzędzia owe nie są publicznie dostępne
d) choćby jakimś cudem udało Ci się rozpakować zawartość archiwum *.dat to nie znajdziesz w nim plików tekstowych z dialogami
e) ingerencja w strukturę wewnętrzną gier na PSX/PS2 nie ma nic wspólnego z metodą kopiuj/wklej, zmień tekst i zamień nazwy plików

... podsumowując ROMHACKING, bo takie nosi miano wspomniany powyżej proceder ingerencji w zasoby gier konsolowych nie jest prosty... więc zanim zaczniesz zadawać kolejne `dziwne`, tudzież kompletnie niezwiązane z tematyką pytania, sięgnij wpierw do `literatury`:
http://www.google.pl/search?q=romhacking

: 31 października 2007, 12:36
autor: kw0
Tam jest napisane o romhackingu na małe konsole.

: 31 października 2007, 13:07
autor: Eysmond
No to kiepsko szukałeś tutaj masz jakieś tutoriale tylko, że strona jest po niemiecku ale jeśli dobrze znasz ten język to możesz poczytać