ePSXe działa za szybko
ePSXe działa za szybko
Emulator działa mi za szybko mimo że mam ustawioną dużą jakość...
tak mam włączony fps limit ;]
Gdy włącze gre (FF 8) to działa dobrze... do czasu...
np gdy zrestartuje emulator gra gwałtownie przyspiesza..
Używam pluginu OpenGL 1.76
na OpenGL2 miałem tak samo... (mimo że ustawienia były wysokie)
oto ustawienia pluginu openGL 1.76:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce 7600 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 1
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]
Prosiłbym aby ktoś pomógł mi dopieścić ustawienia tak by osiągnąć lepszą jakość i/lub zmniejszyć liczbe fpsów
tak mam włączony fps limit ;]
Gdy włącze gre (FF 8) to działa dobrze... do czasu...
np gdy zrestartuje emulator gra gwałtownie przyspiesza..
Używam pluginu OpenGL 1.76
na OpenGL2 miałem tak samo... (mimo że ustawienia były wysokie)
oto ustawienia pluginu openGL 1.76:
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.1.76
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce 7600 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - NO desktop changing [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 6
- Hi-Res textures: 1
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 3
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: on
- Screen cushion: off
- Game fixes: off [00000000]
Prosiłbym aby ktoś pomógł mi dopieścić ustawienia tak by osiągnąć lepszą jakość i/lub zmniejszyć liczbe fpsów
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Problem stanowią dwa jajka - podobnie ma się sprawa prędkości na procesorach z technologią HT, na dzień dobry uaktywnij we wtyczce graficznej opcję `special game fixes` i wypróbuj ustawienia oznaczone jako "Use PC fps calculation" oraz "Use old frameskipping ".
Jesli powyższe nie da rezultatu to pisz ponownie, poszukam Ci aplikacji która naprawiała ten problem.
Jesli powyższe nie da rezultatu to pisz ponownie, poszukam Ci aplikacji która naprawiała ten problem.
2BII!2B
Odrazu po ustawieniu tego i włączeniu gry było ok... ale jak doszło do walki to gwałtownie przyspieszyło i walka była już zbyt szybka... po walce już tak zostało i restart emulatora nie pomagał...
Poprawka:
podczas gry jest OK... tylko same walki i animacje są za szybko... a tak to jak chodzę postaciami to jest spox ;]
Jak sobie z tym poradzić?
Edit:
Udało się... nareszcie ;] Przerzuciłem się na OpenGL 2 i zaznaczyłem opcję "Use low-res fps timer". A oto cała konfiguracja dla chętnych (bardzo ładna grafika)
Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.8
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce 7600 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Window mode // albo full screen jak kto woli
- Internal X resolution: 2
- Internal Y resolution: 2
- Keep psx aspect ratio:
- No render-to-texture: on
- Filtering: 5
- Hi-Res textures: 2
- TexWin pixel shader: off
- VRam size: 256 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 2
- Framebuffer uploads: 0
Misc:
- Scanlines: off
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 1/4
- Flicker-fix border size: 2
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: on [00010002]
Poprawka:
podczas gry jest OK... tylko same walki i animacje są za szybko... a tak to jak chodzę postaciami to jest spox ;]
Jak sobie z tym poradzić?
Edit:
Udało się... nareszcie ;] Przerzuciłem się na OpenGL 2 i zaznaczyłem opcję "Use low-res fps timer". A oto cała konfiguracja dla chętnych (bardzo ładna grafika)
Plugin: Pete's OpenGL2 Driver 2.8
Author: Pete Bernert
Card vendor: NVIDIA Corporation
GFX card: GeForce 7600 GS/PCI/SSE2/3DNOW!
Resolution/Color:
- 640x480 Window mode // albo full screen jak kto woli
- Internal X resolution: 2
- Internal Y resolution: 2
- Keep psx aspect ratio:
- No render-to-texture: on
- Filtering: 5
- Hi-Res textures: 2
- TexWin pixel shader: off
- VRam size: 256 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 1
- Framebuffer effects: 2
- Framebuffer uploads: 0
Misc:
- Scanlines: off
- Mdec filter: on
- Screen filtering: on
- Shader effects: 1/4
- Flicker-fix border size: 2
- GF4/XP crash fix: off
- Game fixes: on [00010002]
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
A więc tak są dwa sposoby:
1) w menadżerze zadań ustawiasz obsługę procesu ePSXe dla jednego jajka (Ctrl + Alt + del > procesy > prawym myszy na ePSXe.exe.... niestety musisz to robić każdorazowo po odpaleniu emulatora).
2) Patch`ujesz aplikację by wykorzystywała tylko 1 jajko procesora:
a) ściągnij i rozpakuj na dysku C: aplikację imagecfg
b) kopiujesz plik wykonywalny epsxe.exe z katalogu emulatora na C:\
c) uruchamiasz linię poleceń, pod XP {Start > Uruchom > cmd}
d) w czarnym okienku wpisujesz:
e) kopiujesz spatchowanyplik wykonywalny spowrotem do katalogu emulatora
ważne: nie głupim pomysłem jest wykonanie kopii bezpieczeństwa pliku epsxe.exe przed patch`owaniem pkt. (b), tudzież nadpisaniem pliku oryginalnego pkt (e).
3) ponoć podobne efekty można uzyskać odpalając emulator w trybie zgodności z Win9x.
tyle ode mnie, sprawdź i pisz czy zadziałało.
1) w menadżerze zadań ustawiasz obsługę procesu ePSXe dla jednego jajka (Ctrl + Alt + del > procesy > prawym myszy na ePSXe.exe.... niestety musisz to robić każdorazowo po odpaleniu emulatora).
2) Patch`ujesz aplikację by wykorzystywała tylko 1 jajko procesora:
a) ściągnij i rozpakuj na dysku C: aplikację imagecfg
b) kopiujesz plik wykonywalny epsxe.exe z katalogu emulatora na C:\
c) uruchamiasz linię poleceń, pod XP {Start > Uruchom > cmd}
d) w czarnym okienku wpisujesz:
Kod: Zaznacz cały
cd c:\
imagecfg -u epsxe.exe
imagecfg -a 0x1 epsxe.exe
ważne: nie głupim pomysłem jest wykonanie kopii bezpieczeństwa pliku epsxe.exe przed patch`owaniem pkt. (b), tudzież nadpisaniem pliku oryginalnego pkt (e).
3) ponoć podobne efekty można uzyskać odpalając emulator w trybie zgodności z Win9x.
tyle ode mnie, sprawdź i pisz czy zadziałało.
2BII!2B
Już wcześniej ustawiałem koligacje tylko dla jednego jajka ale to nic nie dawało...
Jak już pisałem znalazłem sposób - w OpenGL2 jest ciekawa opcja
"Use low-res fps timer"
Ale dzięki za patcha... przyda się na pewno ;]
Edit:
Więc tak...
Zmieniałem koligacje tylko dla jednego jajka.. ale ustawiłem na jajko nr 2 i dlatego nic to nie dawało
Patch pomógł ;]
Mam te same ustawienia na których wcześniej emulator wariował ale teraz jest już OK...
Dziękuje
Jak już pisałem znalazłem sposób - w OpenGL2 jest ciekawa opcja
"Use low-res fps timer"
Ale dzięki za patcha... przyda się na pewno ;]
Edit:
Więc tak...
Zmieniałem koligacje tylko dla jednego jajka.. ale ustawiłem na jajko nr 2 i dlatego nic to nie dawało
Patch pomógł ;]
Mam te same ustawienia na których wcześniej emulator wariował ale teraz jest już OK...
Dziękuje
Witam
Mam identyczny problem co kolega Halome - w Finalu VII (ale także innych) gra chodzi mi normalnie, ale walka niemiłosiernie przyspiesza. Wypróbowałem wszystkie powyższe sposoby, ale nic nie dało pożądanego efektu. Byłbym więc wdzięczny, gdyby ktoś mógł podać jakieś inny możliwości poradzenia sobie z tym problemem. Oto parametry mojej maszynki:
- Intel Pentium E 2140, 1.6GHz (dwa jajka)
- 2 gb RAM
- GeForce 8500
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc
Mam identyczny problem co kolega Halome - w Finalu VII (ale także innych) gra chodzi mi normalnie, ale walka niemiłosiernie przyspiesza. Wypróbowałem wszystkie powyższe sposoby, ale nic nie dało pożądanego efektu. Byłbym więc wdzięczny, gdyby ktoś mógł podać jakieś inny możliwości poradzenia sobie z tym problemem. Oto parametry mojej maszynki:
- Intel Pentium E 2140, 1.6GHz (dwa jajka)
- 2 gb RAM
- GeForce 8500
Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc