Strona 1 z 1

PCSX prace skończone ??

: 13 lutego 2006, 19:25
autor: Daniu
Witam mam pytanie czy prace nad emulatorem PSone PCSX nie są już aktualizowane ?? Bo z tego co widze ostatni News jest z 2003 roku

: 13 lutego 2006, 20:10
autor: mandragor
Wiele lat temu czytałem chyba na ngemu że grupka PCSX porzuciła projekt, a o ile się nie myle powody były 2:
1.duża konkurencja na "rynku" PSX (zwłaszcza dobry ePSXe)
2.mała konkurencja na "rynku" PS2 ( ale bardziej wymagająca czasu).

Toteż po pierwszych udanych wersjach emu PCSX2 zakończyli projekt PCSX

: 13 lutego 2006, 21:02
autor: wolumin
Ale PCSX jest Open Source czyli jego kod jest otwarty. Czy ktoś próbował dokończyć albo ulepszyc ten emulatror??

: 13 lutego 2006, 21:30
autor: Daniu
Mój kumpel chciał zdekompilować kod PCSXa ale niezabardzo chciało mu się w to bawić po 1 nie miał na to za dużo czasu po 2 woli emulować PS2 . Mnie osobiście ciekawi sam fakt dlaczego zostały porzcone prace nad nim szkoda bo to mogło być coś pięknego :)...

: 13 lutego 2006, 22:27
autor: wolumin
Gdybym znał dobrze C++ to bym coś zrobił z tym emu. Ale dopiero jestem na podstawach podstaw.

: 13 lutego 2006, 23:00
autor: Daniu
Spokojnie :) to dopiero początki zaczekaj jeszcze troche ja też nie znałem C++ alekumpel mnie uczył kalkulator pisać i nie powiem bo wkońcu mnie nauczył :P

: 14 lutego 2006, 00:42
autor: winter_mute
Daniu pisze:czy prace nad emulatorem PSone PCSX nie są już aktualizowane ??
Nie, odp i powody podał Ci mandragor, no może nalezy dodać iż autor projektu (zarówno PCSX jak i PCSX2) Linuzappz wycofał się ze sceny... najpier porzucił PCSX, by prowadzić prace nad PCSX2, a później PCSX2 - były nawet u nas niusy związane z obydwoma wydarzeniami... wystarczy poszukać :P
wolumin pisze:Gdybym znał dobrze C++ to bym coś zrobił z tym emu
Emulacja to nie tylko C++, to także C i przedewszystkim ASM, w dodatku nieciekawy :D bo co innego programować x86 który jest opisany na wszelkie możliwe sposoby a co innego bawić się w MIPSach, i ASM dla R3000... Tak więc to nie takie proste, jakby mogło się wydawac.

: 14 lutego 2006, 09:03
autor: wolumin
Jestem ciekawy, jak twórcy PCXS2 zaczynali swoją przygode z pisaniem emulatorów. Ciekawe ile lat maglowali to wszystko :) . Może dobrym pomysłem byłby wywiad z którymś z tworców PCSX2. To tylko taka mała propozycja. :idea:

: 14 lutego 2006, 20:07
autor: Daniu
Wiesz maglować to mogli od baaaardzooo daaawna z jednej strony szkoda że przerwali tą prace :cry: ale z drugiej PCSX2 :) wroszył