PlayStation 3

Jesteś maniakiem sprzętu komputerowego? A moze jesteś fanem jakiejś konsoli. Tak czy inaczej ten dział jest dla Ciebie.
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5142
Rejestracja: śr wrz 04, 2002 12:21 pm
Kontakt:

PlayStation 3

Post autor: winter_mute »

Do maja, a tym samym wyczekiwanych przez wielu targów E3 i premiery PlayStation następnej generacji jeszcze trochę czasu dlatego też pozwolę sobie przedstawić Wam garść informacji oraz rozpocząć dyskusję na temat tegoż nadchodzącego systemu PS3.

Zacznijmy od specyfikacji technicznej:
  • CPU –> dziewięciordzeniowy procesor Cell wykonany w technologii 90nm i złożony z 234 mln tranzystorów na powierzchni 221 mm2. Układ stanowić będzie 64-bitowy procesor PowerPC z 2,5MB pamięci podręcznej i 8 jednostek „synergicznych”. Całość taktowana zegarem powyżej 4GHz posiada szacowaną wydajność równą 256 gigaflopów.

    RAM -> Rambus XDR DRAM 256MB taktowana zegarem 3,2 GHz (max do 6,4 GHz), o przepustowości rzędu 51,2GB/sec [wskazują na to ostatnie cięcia podczas których ilość pamięci została zmniejszona z 512MB, logiczne jest więc sądzić że kosztem ilości wzrośnie przepustowość pamięci]

    GPU –> procesor graficzny ma stanowić układ nVidii będący krzyżówką najnowszych kości NV40 oraz nadchodzących NV50, całość produkowana w technologii 65 nm SOI (silicon on insulator). Będzie to pierwszy procesor graficzny nVidii współpracujący z pamięciami XDR o przepustowości 3,2–6,4 GHz.

    Napęd –> BD-ROM czytający zarówno płyty CD, DVD jak i BD o pojemności 25/50GB. Miejmy tylko nadzieję, że wraz z konsolą pojawią się także nagrywarki Blue-Ray bo korsarze stracą znaczne źródło dochodów :]

    Kontroler -> nieoficjalne źródła twierdzą, iż nowy kontroler nie będzie znacząco odbiegał od starego, dobrego i z pewnością sprawdzonego DualShock`a, do którego prawdopodobnie wprowadzi się kilka poprawek w postaci choćby łączności bezprzewodowej (BlueTooth wydaje się być dobrym rozwiązaniem) i wymiany R2 na spust przydatny np. w grach FPP.

    Karty pamięci -> wszelkie źródła spekulują iż Sony pozostanie przy sprawdzonym standardzie MagicGate, choć nikt nie podaje jeszcze pojemności karty. Osobiście podejrzewam iż nie chcąc pozostać w tyle za konkurencją karty będą miały min. pojemność 64MB.
Czyż nie wygląda to imponująco? Osoby do których nie przemawiają cyferki zapraszam do zapoznania się ze specyfikacją PlayStation2
http://www.psemu.pl/index.php?dzial=Kon ... at=konsola
i porównania jej z podanymi powyżej danymi

Tyle jeśli chodzi o teorię czas na praktykę. Jako, że publika nie ujrzała jeszcze nowej konsoli Sony możemy się opierać jedynie na opinii osób mających z nią styczność. IBM, Sony i Toshiba, czyli producenci CPU mówią, że ich Cell procesor jest dziesięciokrotnie wydajniejszy od najnowszych procków dla komputerów PC. Kazunori Yamauchi [twórca serii GT] również wypowiedział się na temat nadchodzącej PS3ki, według niego konsola jest 100krotnie lepsza niż jej poprzedniczka, co pozwoli na stworzenie idealnego GT5. Przecieków nie oszczędziało nam również EA, które wypuściło garść screenów prezentujących możliwości przyszłego systemu...

Obrazek
Obrazek

Na obrazkach zakończę swe wywody, jednocześnie zapraszając wszystkich gorąco do dyskusji.

BTW; zdjęcie z niusa rzeczywiście przedstawia Cell czyli serce PS3
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2047
Rejestracja: pn lut 17, 2003 6:50 pm

Post autor: BzyRes »

PlayStation 3. NNG, bądź kombajn technicznych możliwości, jak kto woli. Nie istniejący jeszcze oficjalnie sprzęt, a już spędza sen z powiek i kapustę z portfeli do skarbonek.

Nienarodzone dziecko SONY nie może zawieść na polu wydajności. Co do tego nie mam najmniejszych wątpliwości. Liczby, które określają poszczególne podzespoły PS3 są wręcz niewiarygodne. Potężny procesor, który architekturą znacznie przewyższa badziewie montowane w domowych PeCetach. Moduł 256 MB pamięci o niezwykle wysokiej przepustowości. Niemało. Bill mamrocze o 512 MB w następcy Xbox'a. A Bill wie co mówi. Czy 256 MB wystarczy by nasycić graczy? Zapewne tak, choć nieco martwi mnie podejście SONY. Oby 'niewielka' ilość przeszła w znakomitą jakość.
O GPU nie powiedziano dotychczas zbyt wiele. Ocenimy po obejrzeniu pokazówek gier na PS3, nie wcześniej niż na / po targach E3 w maju.

Nie ukrywam, że największą ciekawość wzbudził we mnie nowy napęd, obsługujący format BD-ROM. 25 GB danych upchniętych na jednej płycie stwarza nowe możliwości przed programistami. Większe światy, multum zróżnicowanych tekstur w wysokiej rodzielczości, wzrost ilości wstawek FMV. Do tego materiały dodatkowe jako prezent od producentów. Taka ilość przestrzeni dyskowej nie może się marnować.
Jak podają konkretne źródła, niebiesko-laserowe napędy Blue-Ray zaleją rynek pod koniec 2005 roku, czyli wraz z pojawieniem się PS3 w oficjalnej sprzedaży. Zapewne kwestią czasu jest złamanie zabezpieczeń konsoli i rozpowszechnienie BD-ROMów w formie pirackich kopii.

Co do kontrolera i MC. Dual niech pozostanie Dualem, ulepszyc niemal idealnego pada to nie lada wyczyn. Pojemność memorki będzie bezpośrednio uzależniona od miejsca zajmowanego przez 1 SAVE - ciekaw jestem w jakim stopniu rozmiary tychże wzrosną w stosunku do stanów z gier na PS2.

Czego jeszcze możemy oczekiwać? 4 wejść na pady - jeśli SONY nie chce zostać w tyle, wręcz MUSI zastosować taki zabieg. Jak zapewniają szefowie projektu, nowa konsola będzie niemalże bezawaryjna (taaa...) i ciekawie wyglądająca. Fanarty pokazujące PS3 można już w necie znaleźć. Szczerze mówiąc o wygląd się nie martwię. Oby PeeS Trójka nie była za duża (vide Xbox) i posiadała gładki dizajn.

Bossowie SONY i czołowe postaci poszczególnych teamów developerskich dużo mówią. Aż za dużo. Jak sądzę w większości są to czcze przechwałki, ale chciałbym się mylić. Póki co nie wybiegam myślami w przyszłość - nie uwierzę, póki nie zobaczę.

Powyższymi screenami bym się zbytnio nie sugerował, gdyż są to jedynie concept arty. Pierwszy obrazek to nowy NFS, a drugi - Madden NFL. Obydwie gry zostaną wydane jeszcze na PS2 (w bieżącym roku, jak zapewnia EA SPORTS).

*EDIT

Poszperałem trochę w Usenecie i znalazłem link do bardzo ciekawego artykułu. Cell - check this out.
Ostatnio zmieniony czw mar 17, 2005 1:32 pm przez BzyRes, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Bati
Moderator
Moderator
Posty: 319
Rejestracja: pn lut 10, 2003 8:40 pm

Post autor: Bati »

DB-ROM Ciekawe....
Blu-ray Disc ... "wynaleziony" przez Dell, HP, Hitachi, LG, Matsushita, Pioneer, Philips, Samsung, Sharp, Sony, TDK i Thomson wielkością i kosztami produkcji ma być zbliżony do zwykłego DVDka, jednak jest to troche dziwne tymbardziej że taki monster będzie miał pojemności ponad 50gb ... (54 podobno) pożyjemy zobaczymy.
W technoligi tej ma być stosowana technika kompresji sygnału MPEG2-TS dająca taaaakie możliwości ;D (duży stopień kompresji i znakomita jakość dźwięku i obrazu)
Na Dysku BD jednowarstwowym (25gb) mozna będzie zapisać około 2godzin obrazu w formacie HDTV (High Definition) czyli full wypas ;)
Trik BD polega na zapisywaniu i odczytywaniu danym za pomocą Niebiesko -fioletowego lasera (nie jak CD podczerwonego i DVD czerwonego) o długości fal 405nm, który jest o wiele bardziej precyzyjny, przez możliwe jest skupienie go na mniejszej powierzchni, a zaś dzięki temu dane moga być "gęściej" zapisywane na nośniku (odstęp to 0.14mm, dla porównania na CD jest to 1.6mm a na DVD 0.83mm) co pozwala upachać więcej informacji na dysku wielkości podobnej do CD/DVD. Na szczęście Blu-ray będzie także czytał zwykłe CD i DVD ;)
Transfer przy Blu-raya sięga aż 36.5Mbps (1x). Z tą prędkością zapis 25gb danych będzie trwał około 1 godzine i 33minuty ;) trwają prace nad zwiększeniem prędkości do 2x ...w przyszłości przewiduje się zwiększenie jej do 8x albo i więcej :D
I coś co miejmy nadzieje się potwierdzi w PS3 ... ponoć mechanizm sterujący laserem ma pozwolić na jednoczesny odczyt i zapis danych... w ps3 raczej to potrzebne nie będzie no ale skoro ma umożliwić nagrywanie i odczytywanie na raz to chyba samo nagrywanie też umożliwi ?? ;D (Jeżeli sony nie.... no .... wiecie... lol :|)
Formaty jakie mają się pojawić to
BD-ROM (Read only :P)
BD-R (Read i zapisywanie danych HDTV i PC)
BD-RE (Wielokrotny zapis HDTV i wogóle danych ;P)
co do dokłądnej pojemności to Jednowarstwowe dyski BD będą mogły pomieścić 23.3 GB, 25GB i 27GB
Dwuwarstwowwe zaś 46.6 GB, 50GB i 54GB
Podobno trwają też pracenad nośnikami ośmiewarstwowymi mieszczącymi 200GB danych :O ... no coments ;D (a mój HDD mieści 20gb.... lol ;D) Myśle że takie códeńko wystarczy dla PS3 ;)

Obrazek
Obrazek
And remember, the respect is everything }:->
I am watching U.

PAN RURA
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5142
Rejestracja: śr wrz 04, 2002 12:21 pm
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Miałem nadzieję na bardziej jakby to ująć... spekulacyjne wypowiedzi, a zamiast tego widzę kolejną garść technicznego info. Pozwolę sobie więc na kilka słów komentarza:
Moduł 256 MB pamięci o niezwykle wysokiej przepustowości. Niemało. Bill mamrocze o 512 MB w następcy Xbox'a
Początkowo PS3 miało być wyposażone właśnie w 512MB pamięci, ale cięcia budżetowe okroiły ta liczbę do 256MB. Podejrzewam jednak, że Sony nie odpuści tak łatwo i zwiększy tym samym przepustowość pamięci... dzięki czemu równowaga zostanie względnie zachowana. Co prawda 256MB to na dzisiejsze czasy naprawdę niewiele, ale zwróćcie uwagę, że PS3 będzie wyposażone w najnowsze i najbardziej zaawansowane moduły pamięci na obecnym rynku. Do tego świetna grafika (ktokolwiek widział efekty pracy kart z rodziny FX6800 choćby w takim 3Dmarku05 - gdzie między trybem software`owym, a akceleracji jest 6/8-krotna różnica wydajności - wie o czym mówię) oraz IMHO najlepszy procesor wśród Next-Genów z pewnością w dużej mierze zrekompensują małą ilość RAMu.
Dual niech pozostanie Dualem, ulepszyc niemal idealnego pada to nie lada wyczyn.
DS2 podobnie jak jego starszy brat DualShock niezaprzeczalnie jest padem doskonałym, jednak wciąż nie idealnym. Z mojego punktu widzenia bezprzewodowość DS3 jest rozwiązaniem jak najbardziej na plus, gdyż nie raz i nie dwa razy zdarzyło mi się zahaczyć o kabel przechodząc obok konsoli i tym samym nierzadko zrzucić kontroler z fotela / stolika / półki. Niektórzy mogą mieć obawy, co do zasilania (szczególnie biorąc pod uwagę żywotność aku w PSP), ale, jako że DS3 z pewnością nie będzie tak energorzędnym urządzeniem nie przejmowałbym się tym zbytnio. Ba, dla pocieszania i przykładu powiem, że mój MD firmy oczywiście Sony chodzi na 1 baterii AA ok. 3 tygodnie, co jest niezwykle dobrym okresem zwarzywszy, że sprzęt jest wyposażony układ optyczny i prądo-żerny napęd mechaniczny kręcący nośnikiem. Co do spustu mam mieszane uczucia, z jednej strony niekorzystny wpływ przyzwyczajenia do DS/DS2 z drugiej strony fajnie by się młóciło w przeciwników w KillZone 2 i wykonywało egzekucje w MGS4. Ciekawe również może być zastawanie spustu jako doskonałego analogowego hamulca/gazu w śmiałkach tj. WRC czy jako przepustnica w AceCombat.
4 wejść na pady - jeśli SONY nie chce zostać w tyle, wręcz MUSI zastosować taki zabieg.
Bardzo niepewne przecieki (dlatego też o nich nie wspomniałem) mówią o 4 gniazdach dla kontrolerów. Choć wydaje mi się dziwne, że odpowiedni zabieg nie został doszlifowany jeszcze w PS2. Niby multitap jest, ale zwróćcie uwagę że konsola wyposażona jest w 4 gniazda wejściowe -> 2xFireWire (standardowe kontrolery DS. i DS2) oraz 2xUSB <- przecież przez drugi typ gniazd można byłoby bez problemu podłączyć dodatkowe kontrolery, czego dowodem jest choćby EyeTool.
Blu-ray Disc ... "wynaleziony" przez Dell, HP, Hitachi, LG, Matsushita, Pioneer
AFAIR Blue-Ray czyli niebieski laser został wymyślony / wynaleziony przez polskiego (a może kilku, nie pamiętam &#8211; starość nie radość, wybaczcie) naukowca. Produkcją napędów BD opartych o ów technologię z pewnością zajęły się wymienione przez Ciebie firmy.
wielkością i kosztami produkcji ma być zbliżony do zwykłego DVDka, jednak jest to troche dziwne tym bardziej że taki monster będzie miał pojemności ponad 50gb
Nie dziwi, bo podobnie jak w przypadku płyt CD vs DVD również w BD zwiększoną pojemność uzyskano (jak sam wspomniałeś) przez zagęszczenie ścieżek. Postęp cieszy, choć prawdziwą rewolucją nazwałbym upakowanie 50GB na jednowarstwowej 80mm płycie. Cóż, można pomażyć :)

Co do reszty treści nie mam zastrzeżeń. Congrats Bati - świetne info. Pozwoliłem sobie tylko zmniejszyć rozmiar obrazków coby modemowcy nie narzekali.
Powyższymi screenami bym się zbytnio nie sugerował, gdyż są to jedynie concept arty.
Ja bym raczej stawiał na pre-rendeery, lub screeny z wstawek filmowych, ale kłócił się nie będę. Jednakże nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nie należy się nimi sugerować, bo właśnie w tym kierunku popchnąłbym dysputę. Zauważcie, bowiem, iż można nakreślić pewną zależność pomiędzy parametrami kolejnych generacji konsol, a poziomem prezentowanej przez nie grafiki. Powiem szczerze, że pięć czy sześć lat temu marzyłem, aby nadchodzące PS2 umożliwiało generowanie grafiki zbliżonej do poziomu, który prezentowały wstawki filmowe z PSXowych tytułów tj. FF czy Tekken 3. W tym właśnie aspekcie bardzo miło się rozczarowałem, widząc że choćby stare, ale jare tytuły tj. Tekken TAG, FinalFantasyX, DevilMyCry nie tyle prezentowały grafikę zbliżoną do wspomnianych wstawek, ale znacznie ją przewyższającą. Wszystko to przy 10-krotnym wzroście parametrów technicznych konsoli. Mając na uwadze to doświadczenie powstaje pytanie &#8222;jaką grafikę prezentować będzie PS3&#8221; biorąc pod uwagę, iż przeskok parametrów technicznych pomiędzy PS2 a PS3 jest 20-krotny. Nasuwają się kolejne pytania &#8222;czy możliwy jest do uzyskania poziom prezentowany choćby we wstawkach filmowych z FFX czy Tekken 5&#8221;, &#8222;Czy znów zostaniemy mile zaskoczeni?&#8221;, &#8222;A może przyjdzie nam grać w FF:tSW?&#8221;... Czyż to nie interesująca perspektywa &#8211; po raz kolejny ZAPRASZAM DO DYSKUSJI.

BTW; Powyższe szacowania są oczywiście subiektywne i niezwykle ogólnikowe, żeby nie nazwać ich laickimi, biorące pod uwagę głównie kryteria ilościowe tj. wielkość pamięci RAM, taktowanie procesora etc., w zasadzie nie mające nic wspólnego z rzeczywistą, wydajnością konsol PSX, PS2 i PS3.
BTW2; Czy mi się zdaje czy 25GB płyta na zdjęciu powyżej jest częsciowo przeroczysta a mniej więceej na godzinie 4 ma sporą plamę.
Ostatnio zmieniony ndz mar 13, 2005 11:28 pm przez winter_mute, łącznie zmieniany 1 raz.
2BII!2B
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2047
Rejestracja: pn lut 17, 2003 6:50 pm

Post autor: BzyRes »

Ok. Skoro chcemy spekulacji, będą spekulacje. Pozwolę sobie napisać, czego oczekuję od samej konsoli, od gier, które zostaną na nie wydane, a czego od dystrybutora :]. Lecimy.

Czym powinna wyróżniać się pierwsza NNG konsola, jaką będzię PlayStation 3.

Chciałbym, żeby platforma była małym dziełem sztuki pod względem wyglądu. Może przesadzam, ale dobry dizajn pozytywnie wpływa na odbiór systemu. Przede wszystkim sprzęt powinien ładnie komponować się z całym ustrojstwem Audio / Video. Żeby przypadkiem nie wypluto pomarańczowo-pstrokatej konsoli, wyglądem przypominającej wielkanocną pisankę. Z gustem panowie, z gustem.
Ma być niewielka. Ma mieć gładki, co nie znaczy obły kształt. Ma posiadać świecące elementy - jakiś gustowny system diod, czemu nie? Niechaj budzi skojarzenia stacji kosmicznych, niech w końcu będzie czymś nietuzinkowym, zamiast bezpłciowego pudła z wysuwanym podajnikiem na płyty.

Jak już wcześniej wspomniałem, wymagam przynajmniej czterech wejść na pady. Gdyby taka opcja nie dotyczyła PS3, to byłby to wielki krok do tyłu. Możliwość podpięcia 4 kontrolerów = wygoda = większy komfort grania w trybie multi. Rozwiązanie znalazło już miejsce w pozostałych konsolach, więc tym razem SONY musi pójść po rozum do głowy.

PS3 powinna wyróżniać się niską lub zerową (marzenie) awaryjnością. Żeby nie było zgonów po 3 miesiącach szpilania. Niech ten nowy czytnik zaoferuje coś więcej oprócz odczytu xx GB danych.

Jakie gry chciałbym widzieć na sklepowych półkach wraz z nadejściem ery NNG.

Albo inaczej. Jakich bym nie chciał. Mam dosyć oglądania śmieci pokroju NFS:U2, Fifa2kx, PES4, TK5, GT4. Co ja gadam? Pewnie kilka osób chciałoby mnie w tej chwili zbesztać (hi Bati), ale najwyższy czas powiedzieć "NIE" sequelom prequeli sequeli... Niech serie, które karmią któreś z kolei pokolenie graczy zaoferują w końcu coś nowatorskiego, oprócz kilku drobnych zmian i podrasowanej grafiki. Żeby mi nie było typowych nabijaczy kasy, bo będę kąsał i ujadał z taką samą zawziętością, z jaką producenci wypluwają na rynek kolejne odsłony tasiemcowych szpili.

Marzę o tym, żeby w pewnym stopniu nawiązano do czasów genialnego 2D. Żeby trzeci wymiar nie zdominował całkowicie kolejnego pokolenia konsol. Nie ukrywam, że brakuje mi ładnej, rysowanej, dwuwymiarowej grafy. Jakże bym się ucieszył, widząc na PS3 zwykłą platformówkę z widokiem "z boku". Zapewne moje sugestie nie zostaną wzięte pod uwagę przez developerów, bo rynek napędzają gracze rządni krwi i fruwających flaków w pełnym 3D. A kysz!

Architektura i możliwości PS3 pozwolą programistom na kreowanie wielkich światów. Taki zabieg ma swoje dobre i złe strony. Eksplorując ogromne połacie terenu można poczuć rozmach i ten czad, ale czy aby na tym powinien skupiać uwagę gracz? Zbytnie rozbudowanie jest IMO niezbyt dobrą rzeczą. Młóci się w jeden tytuł pół roku, zapominając o życiu i innych równie genialnych szpilach. I co? I nadal nie jest ukończony :]. Mam nadzieję, że zostałem zrozumiany.
Stąd daremny apel do ludzi odpowiedzialnych za gry na PS3 - opamiętajcie się i twórzcie tytuły dla każdego i na każdą okazję. Rynek potrzebuje urozmaiceń, gracze również.

Czego zaś oczekuję od strony graficznej i dźwiękowej... Fonia, jak to fonia - ma być urozmaicona, miła dla ucha i naturalna. Większego skoku jakościowego nie przewiduję, toteż trudno spodziewać się czegoś nadzwyczajnego pod względem muzycznym.
Niespotykana dotąd grafika. Tak jest - to, na co większość graczy (w tym ja ;]) ostrzy kły. Gdy widzę w akcji (na trailerach ;P) takie GT4 banan maluje mi się na gębie, a szczęka ląduje na podłodze. Aż się boję myśleć, jak będą wyglądały gry na PS3.
Oczekuję przede wszystkim zróżnicowanych tekstur w wysokiej rozdzielczości. Jednolitych powierzchni już się naoglądałem, teraz pora na coś specjalnego.
Skoro GPU w PS3 jest tak potężny, to spodziewam się milionów polygonów z pełnym oteksturowaniem i mnogością nałożonych nań efektów. Czyżby szykował się przełom graficzny porównywalny z przesiadką z Szaraka na PS2? Bardzo możliwe. Oby się tylko kineskopy w telewizorach nie poprzepalały :].

Czego oczekuje od polskiego wydziału SONY.

Tylko jednego. Żeby panowie w końcu zauważyli, że Polska nie jest najbogatszym krajem Europy, a nasi gracze nie śpią na $$$. Mam nadzieję (hehe), że cena podczas krajowej premiery nie będzie aż tak wysoka, jak to miało miejsce w przypadku PS2. Czekać 2 lata, aż cena platformy się ustabilizuje i stanie się do przełknięcia, to trochę sporo zważywszy na fakt, że gracz musi być na czasie, aby stać się osobą w pełni spełnioną w swojej 'profesji'. Oby moje nadzieje nie okazały się płonne.
Awatar użytkownika
Bati
Moderator
Moderator
Posty: 319
Rejestracja: pn lut 10, 2003 8:40 pm

Post autor: Bati »

Za czasów kiedy to było przejście z 2d to 3d ... ludzie byli zaszokowani i wogóle... OOOH AAAH kiedy tylko zobaczyli jakąś gre z czymś człowiekopodobnym, które to coś się do nich uśmiechało ;). Teraz kiedy 3d jest poprostu ulepszane ludzie chcą czegoś więcej... kolejnego przełomu... nie wiem na czym ten przełom miałby polegać... może Konsloa miałaby generować obraz identyczny z Obrazem odtwarzanym z DVD ?? :| nawet do tego droga daleeeeeka ;D ale kiedy już to nastąpi to co ?? ... dalsze przełomy?? 4d ?? LOL (?) ... dać palec to całą ręke weźmie... Mi grafa z TTT/T4 albo Fify 2003/2004 w zupełności wystarcza... skoro ludzie chcą pracować nad jej udoskonalaniem to dobrze.. ale nie obraziłbym się gdyby zaczęli tworzyć dobre tytuły których oprawa graficzna prezentowałaby przynajmniej taki poziom jak WW gry ... zapewne jestem wyjątkiem ... no ale cóż... często wspominam że dobra grafika to dla mnie podstawa w grze... to prawda, ale widocznie urodziłęm się w tak idealnym okresie że moje potrzeby zostały już zaspokojone pare lat temu ;). Zapewne PS3 będzie miało o wiele lepszą grafike niż PS2.. ale co z tego skoro PS2 ma dobrą grafike ?? ;D

Edit up:
Oooj ja bym chciał taką "symulacje" człowieka ;D na przeogromnej planszy :) ile to przestępstw mniej by było gdyby taki Bati mógł się wyżyć na jakichś virtualnych sku.... rczybykach ;) a nie wychodzić z siekierą na ulice. Tak.. chciałbym ujrzeć grę w której tematem przewodnim jest poprostu człowiek... i nie chodzi mi o taki kicz jak simsy... chciałbym poprostu pochodzić człowiekiem po ulicy ... widzieć na ekranie televizora innych ludzi a już całkowitej extazy bym doznał gdyby mnie potrafił odróżnić tych postaci od postaci z pierwszego lepszego filmu ;D
(w sumie taka mała zabawa w tortury też by się przydała ]:-> :D :twisted: ) no ale to tylko takie małe niespełnione marzenia :) (nie grałem jeszcze w manhunta... więc może chociaż po części .... chociaz po części :D)
And remember, the respect is everything }:->
I am watching U.

PAN RURA
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2047
Rejestracja: pn lut 17, 2003 6:50 pm

Post autor: BzyRes »

Teraz kiedy 3d jest poprostu ulepszane ludzie chcą czegoś więcej... kolejnego przełomu... nie wiem na czym ten przełom miałby polegać... może Konsloa miałaby generować obraz identyczny z Obrazem odtwarzanym z DVD ?? nawet do tego droga daleeeeeka ;D ale kiedy już to nastąpi to co ?? ... dalsze przełomy?? 4d ?? LOL (?)
Ja bym obstawiał wprowadzenie Virtual Reality do powszechnego użytku. Rozwinięcie 3D, do tego okulary / chełm / kalosze VR i masz obraz nowego modelu rozrywki. Wcale mi się nie spieszy do takiego obrotu spraw. Może za kadencji PS5 / PS6? Kto wie...

Bati, również jestem zwolennikiem gier, które oprócz nieziemskiej oprawy zaskoczą gameplay'em, nowymi rozwiązaniami, etc. Jednak nie mam nic przeciwko dopieszczonej do granic mozliwości danej platformy grafiki, byle nie była ona głównym wymiernikiem jakości produktu, jakim jest gra.

Symulacje człowieka? A mało tego było? Dreamcast nadchodzi z odsieczą - proponuję obadać genialne Shenmue I & II. Można bić, pracować, pić Coca-Cole z automatu i grać na arcade'ach w salonach gier (! nie żartuję).
Od bidy - Omikron: The Nomad Soul, wydany na DeCe i PeCe. Również spora interakcja, sporo symulacji bycia ludziem, jednak w futurytsycznej konwencji.
Jak malo, to do Sims'ów - trawnik kosić.
Awatar użytkownika
Bati
Moderator
Moderator
Posty: 319
Rejestracja: pn lut 10, 2003 8:40 pm

Post autor: Bati »

Nie chodzi mi o gre z fabułą... tylko gre w której można zrobić WSzYSTKO .... można podnieść lewą ręke dokładnie o 15 cm do góry .. zgiąć ją w łokciu dokładnie o 35stopni ... albo dokłądnie mały palec.... wsadzić sobie do ... nosa ;D Picie Coca-coli w shenmue to tylko dodatek ... może być ich nawet dużo .. ale co z tego skoro są to ciągłe zdarzenia na które nie masz wpływu... (nie możesz kazać bohaterowi wziąść puszki lewą albo prawą ręką... on sam to ustali...) wiem że to o czym mówie jest raczej mało realne... ale skoro to tylko przemyślenia itp itd ;) to czemu by nie...
And remember, the respect is everything }:->
I am watching U.

PAN RURA
Awatar użytkownika
BzyRes
Administrator
Administrator
Posty: 2047
Rejestracja: pn lut 17, 2003 6:50 pm

Post autor: BzyRes »

Skoro to tylko przemyślenia, to wymyśl teraz dobry kontroler do swojej wymarzonej gry (który przycisk będzie odpowiedzialny za puszczanie bąką?), a ja Ci ją napiszę ;].
Awatar użytkownika
Bati
Moderator
Moderator
Posty: 319
Rejestracja: pn lut 10, 2003 8:40 pm

Post autor: Bati »

kontroler to kabina :D z ruchomą podłogą i poumieszczane wszędzie w jej wnętrzu czujniki laserowe ;P (lol ale głupota ;D)
And remember, the respect is everything }:->
I am watching U.

PAN RURA
ODPOWIEDZ