Miałem nadzieję na bardziej jakby to ująć... spekulacyjne wypowiedzi, a zamiast tego widzę kolejną garść technicznego info. Pozwolę sobie więc na kilka słów komentarza:
Moduł 256 MB pamięci o niezwykle wysokiej przepustowości. Niemało. Bill mamrocze o 512 MB w następcy Xbox'a
Początkowo PS3 miało być wyposażone właśnie w 512MB pamięci, ale cięcia budżetowe okroiły ta liczbę do 256MB. Podejrzewam jednak, że Sony nie odpuści tak łatwo i zwiększy tym samym przepustowość pamięci... dzięki czemu równowaga zostanie względnie zachowana. Co prawda 256MB to na dzisiejsze czasy naprawdę niewiele, ale zwróćcie uwagę, że PS3 będzie wyposażone w najnowsze i najbardziej zaawansowane moduły pamięci na obecnym rynku. Do tego świetna grafika (ktokolwiek widział efekty pracy kart z rodziny FX6800 choćby w takim 3Dmarku05 - gdzie między trybem software`owym, a akceleracji jest 6/8-krotna różnica wydajności - wie o czym mówię) oraz IMHO najlepszy procesor wśród Next-Genów z pewnością w dużej mierze zrekompensują małą ilość RAMu.
Dual niech pozostanie Dualem, ulepszyc niemal idealnego pada to nie lada wyczyn.
DS2 podobnie jak jego starszy brat DualShock niezaprzeczalnie jest padem doskonałym, jednak wciąż nie idealnym. Z mojego punktu widzenia bezprzewodowość DS3 jest rozwiązaniem jak najbardziej na plus, gdyż nie raz i nie dwa razy zdarzyło mi się zahaczyć o kabel przechodząc obok konsoli i tym samym nierzadko zrzucić kontroler z fotela / stolika / półki. Niektórzy mogą mieć obawy, co do zasilania (szczególnie biorąc pod uwagę żywotność aku w PSP), ale, jako że DS3 z pewnością nie będzie tak energorzędnym urządzeniem nie przejmowałbym się tym zbytnio. Ba, dla pocieszania i przykładu powiem, że mój MD firmy oczywiście Sony chodzi na 1 baterii AA ok. 3 tygodnie, co jest niezwykle dobrym okresem zwarzywszy, że sprzęt jest wyposażony układ optyczny i prądo-żerny napęd mechaniczny kręcący nośnikiem. Co do spustu mam mieszane uczucia, z jednej strony niekorzystny wpływ przyzwyczajenia do DS/DS2 z drugiej strony fajnie by się młóciło w przeciwników w KillZone 2 i wykonywało egzekucje w MGS4. Ciekawe również może być zastawanie spustu jako doskonałego analogowego hamulca/gazu w śmiałkach tj. WRC czy jako przepustnica w AceCombat.
4 wejść na pady - jeśli SONY nie chce zostać w tyle, wręcz MUSI zastosować taki zabieg.
Bardzo niepewne przecieki (dlatego też o nich nie wspomniałem) mówią o 4 gniazdach dla kontrolerów. Choć wydaje mi się dziwne, że odpowiedni zabieg nie został doszlifowany jeszcze w PS2. Niby multitap jest, ale zwróćcie uwagę że konsola wyposażona jest w 4 gniazda wejściowe -> 2xFireWire (standardowe kontrolery DS. i DS2) oraz 2xUSB <- przecież przez drugi typ gniazd można byłoby bez problemu podłączyć dodatkowe kontrolery, czego dowodem jest choćby EyeTool.
Blu-ray Disc ... "wynaleziony" przez Dell, HP, Hitachi, LG, Matsushita, Pioneer
AFAIR Blue-Ray czyli niebieski laser został wymyślony / wynaleziony przez polskiego (a może kilku, nie pamiętam – starość nie radość, wybaczcie) naukowca. Produkcją napędów BD opartych o ów technologię z pewnością zajęły się wymienione przez Ciebie firmy.
wielkością i kosztami produkcji ma być zbliżony do zwykłego DVDka, jednak jest to troche dziwne tym bardziej że taki monster będzie miał pojemności ponad 50gb
Nie dziwi, bo podobnie jak w przypadku płyt CD vs DVD również w BD zwiększoną pojemność uzyskano (jak sam wspomniałeś) przez zagęszczenie ścieżek. Postęp cieszy, choć prawdziwą rewolucją nazwałbym upakowanie 50GB na jednowarstwowej 80mm płycie. Cóż, można pomażyć
Co do reszty treści nie mam zastrzeżeń.
Congrats Bati - świetne info. Pozwoliłem sobie tylko zmniejszyć rozmiar obrazków coby modemowcy nie narzekali.
Powyższymi screenami bym się zbytnio nie sugerował, gdyż są to jedynie concept arty.
Ja bym raczej stawiał na pre-rendeery, lub screeny z wstawek filmowych, ale kłócił się nie będę. Jednakże nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że nie należy się nimi sugerować, bo właśnie w tym kierunku popchnąłbym dysputę. Zauważcie, bowiem, iż można nakreślić pewną zależność pomiędzy parametrami kolejnych generacji konsol, a poziomem prezentowanej przez nie grafiki. Powiem szczerze, że pięć czy sześć lat temu marzyłem, aby nadchodzące PS2 umożliwiało generowanie grafiki zbliżonej do poziomu, który prezentowały wstawki filmowe z PSXowych tytułów tj. FF czy Tekken 3. W tym właśnie aspekcie bardzo miło się rozczarowałem, widząc że choćby stare, ale jare tytuły tj. Tekken TAG, FinalFantasyX, DevilMyCry nie tyle prezentowały grafikę zbliżoną do wspomnianych wstawek, ale znacznie ją przewyższającą. Wszystko to przy 10-krotnym wzroście parametrów technicznych konsoli. Mając na uwadze to doświadczenie powstaje pytanie „jaką grafikę prezentować będzie PS3” biorąc pod uwagę, iż przeskok parametrów technicznych pomiędzy PS2 a PS3 jest 20-krotny. Nasuwają się kolejne pytania „czy możliwy jest do uzyskania poziom prezentowany choćby we wstawkach filmowych z FFX czy Tekken 5”, „Czy znów zostaniemy mile zaskoczeni?”, „A może przyjdzie nam grać w FF:tSW?”... Czyż to nie interesująca perspektywa – po raz kolejny ZAPRASZAM DO DYSKUSJI.
BTW; Powyższe szacowania są oczywiście subiektywne i niezwykle ogólnikowe, żeby nie nazwać ich laickimi, biorące pod uwagę głównie kryteria ilościowe tj. wielkość pamięci RAM, taktowanie procesora etc., w zasadzie nie mające nic wspólnego z rzeczywistą, wydajnością konsol PSX, PS2 i PS3.
BTW2; Czy mi się zdaje czy 25GB płyta na zdjęciu powyżej jest częsciowo przeroczysta a mniej więceej na godzinie 4 ma sporą plamę.