Poszarpana grafika
Poszarpana grafika
Witam wszystkich.
Czy jest to normalne, że kontury wszystkiego(budynki, postaci itd.) są poszarpane? Sprawdzałem na kilku grach i jest to samo. Może poprzez emulator traci się na jakości? Sprawdzałem różne pluginy graficzne ale bez efektów. Może trzeba jakieś specjalne sterowniki wgrać?
Mój sprzęt:
Athlon 1800+
MSI GeForce4 MX 440 64MB
256 RAM
DirectX 8.1
Stery do grafy:NVidia 52.16
Czy jest to normalne, że kontury wszystkiego(budynki, postaci itd.) są poszarpane? Sprawdzałem na kilku grach i jest to samo. Może poprzez emulator traci się na jakości? Sprawdzałem różne pluginy graficzne ale bez efektów. Może trzeba jakieś specjalne sterowniki wgrać?
Mój sprzęt:
Athlon 1800+
MSI GeForce4 MX 440 64MB
256 RAM
DirectX 8.1
Stery do grafy:NVidia 52.16
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Mogłbyś zilustrować problem - wrzuć rys na jakieś www (jeśli posiadasz własna stronę) i podaj linka na forum, ewentualnie wyślij mi mailem jednego screena obrazującego to poszarpanie
mój adres jest podany w tym miejscu >
http://www.psemu.pl/modules.php?name=FAQ#pyt17
(należy tylko usunąć [*])
mój adres jest podany w tym miejscu >
http://www.psemu.pl/modules.php?name=FAQ#pyt17
(należy tylko usunąć [*])
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Dzięki za screena. Spodziewałem się jakiś dużych przekłamać w grafice, a okazało się że mozna to poprawić za pomocą odpowiednich ustawień...
Zacząłbym może od zmniejszenia rozdzielczości i zmiany trybu filtrowania, można jeszcze sporo pokombinować, ale do tego potrzebnę mi są Twoje aktualne ustawienia pluginu graficznego
... więc byłbym wdzięczny gdybyś mógł je przekopiować na forum (służy do tego przycisk "Copy settings..." w plugsie, a później wystarczy magiczne Ctrl+V do wpisu)
Zacząłbym może od zmniejszenia rozdzielczości i zmiany trybu filtrowania, można jeszcze sporo pokombinować, ale do tego potrzebnę mi są Twoje aktualne ustawienia pluginu graficznego
... więc byłbym wdzięczny gdybyś mógł je przekopiować na forum (służy do tego przycisk "Copy settings..." w plugsie, a później wystarczy magiczne Ctrl+V do wpisu)
2BII!2B
Troszeczkę poeksperymentowałem i doszedłem do pewnych wniosków. Ale najpierw opiszę moje ustawienia.
Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.75
Resolution/Color:
- 1024x768Fullscreen - [32 Bit] - zmiana tych ustawień nic nie zmienia
Textures:
- Default
- Filtering: 2 - tu był problem, każda inna opcja oprócz jedynki i tej pogarsza mój problem(poszarpana tekstura). Na 1 lub 2 jest o dużo lepiej choć nie idealnie.
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limit: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 0 - ta zmiana z 2 na 0 polepszyła dynamikę ruchu, bo inaczej bardzo spowalnia. Teraz jest ok.
- Framebuffer texture: 0
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: software
Misc:
- Scanlines: off [0]
- Unfiltered FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Full vram: off
- Game fixes: off
Jak widać posiłkowałem się Twoimi propozycjami dla jednego usera na tym forum. Na innych pluginach graficznych jest to samo. Dzięki za zainteresowanie i chętnie poczytam Twoje wskazówki. Czy jest to normalne, że obojętnie jaki tekst w danej grze jest jak gdyby lekko rozmazany czy tez brak ostrości?
Plugin: Pete's DX6 D3D Driver 1.1.75
Resolution/Color:
- 1024x768Fullscreen - [32 Bit] - zmiana tych ustawień nic nie zmienia
Textures:
- Default
- Filtering: 2 - tu był problem, każda inna opcja oprócz jedynki i tej pogarsza mój problem(poszarpana tekstura). Na 1 lub 2 jest o dużo lepiej choć nie idealnie.
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limit: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 0 - ta zmiana z 2 na 0 polepszyła dynamikę ruchu, bo inaczej bardzo spowalnia. Teraz jest ok.
- Framebuffer texture: 0
- Framebuffer access: 4
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: software
Misc:
- Scanlines: off [0]
- Unfiltered FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Full vram: off
- Game fixes: off
Jak widać posiłkowałem się Twoimi propozycjami dla jednego usera na tym forum. Na innych pluginach graficznych jest to samo. Dzięki za zainteresowanie i chętnie poczytam Twoje wskazówki. Czy jest to normalne, że obojętnie jaki tekst w danej grze jest jak gdyby lekko rozmazany czy tez brak ostrości?
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
Tu popełniłeś spory błąd bo uzytkownik ten najwyraźniej nie posiadał GF dl którego nalezy korzystać z wtyczki OpenGL...Jak widać posiłkowałem się Twoimi propozycjami dla jednego usera na tym forum.
Wypróbuj poniższe ustawienia i daj znać jakie otrzymałeś rezultaty.
Plugin: Pete's OpenGL Driver 1.75
Resolution/Color:
- 800x600 Fullscreen - [32 Bit]
- Keep psx aspect ratio: off
Textures:
- R8G8B8A8
- Filtering: 2
- Hi-Res textures: 0
- VRam size: 0 MBytes
Framerate:
- FPS limitation: on
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Compatibility:
- Offscreen drawing: 2
- Framebuffer texture: 2
- Framebuffer access: 0
- Alpha multipass: on
- Mask bit: on
- Advanced blending: on
Misc:
- Scanlines: off
- Line mode: off
- Unfiltered FB: off
- 15 bit FB: off
- Dithering: off
- Screen smoothing: off
- Screen cushion: off
- Game fixes: on
włacz opcje "use old frameskipping" oraz "Direct framebuffer updates"
Dodatkowo w ustwaieniach karty graficznej, zakładce OpenGL warto ustawić "Tryb przełączania bufora" na "uzyj transferu blokowego" oraz "Synchronizaacja pionowa" na "domyślnie wyłączona"
Sprawdź też czy masz włączone Filtrowanie Anizotropowe i AA
2BII!2B
Zrobiłem jak napisałeś i jest jeszcze lepiej, lepszy kontrast. Tylko, że teraz obraz jest zwężony maksymalnie (jest tylko około 30 cm w środku).
W ustawieniach OpenGl mam tylko oto takie ustawienia:
Dissable support for enhanced CPU instruction sets - jest odchaczona
Enable conforbat OpenGl texture clamp behawior - jest odchaczone
Defaul color depth (for textures) - jest na Use desktop color depth (tu mozna ustawić również: Always use 16bpp, lub 32 bpp)
Buffer-Flipping Mode - ustawiłem jak napisałeś: Use Block Transfer
Vertical Sync - mam na: Off by default ( jest również: On by default i Always off). Innych ustawień nie ma. Nie za bardzo wiem co to jest: Filtrowanie Anizotropowe i AA i gdzie tego szukać.
W ustawieniach OpenGl mam tylko oto takie ustawienia:
Dissable support for enhanced CPU instruction sets - jest odchaczona
Enable conforbat OpenGl texture clamp behawior - jest odchaczone
Defaul color depth (for textures) - jest na Use desktop color depth (tu mozna ustawić również: Always use 16bpp, lub 32 bpp)
Buffer-Flipping Mode - ustawiłem jak napisałeś: Use Block Transfer
Vertical Sync - mam na: Off by default ( jest również: On by default i Always off). Innych ustawień nie ma. Nie za bardzo wiem co to jest: Filtrowanie Anizotropowe i AA i gdzie tego szukać.
Mam ten sam problem
Przepraszam za wcześniejsze odzzywki ale wkurza mnie grafika w moim Harvest Moon.
Bardzo proszę żebyś mi pomugł oto nformacje jakie zebrałem:
mój sprzęt:
system:Win98
Procesor:AunthenticAMD
AMD Duron 1300Mhz
256.0 RAM
karta graficzna:NVida Geforce2 MX/MX 400
emulator:epsxe 1.60
plugin do grafiki:P.E.Op.S. Soft Driver 1.15
Ustawienia pluginu:
Plugin: P.E.Op.S. Soft Driver 1.1.15
Author: Pete Bernert and the P.E.Op.S. team
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - [32 Bit]
Stretch mode: 0
Dither mode: 0
Framerate:
- FPS limit: off
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Misc:
- Scanlines: disabled
- Game fixes: off [00000000]
Podaj maila lub twoją www to ci dam screena z gry!!
Bardzo proszę żebyś mi pomugł oto nformacje jakie zebrałem:
mój sprzęt:
system:Win98
Procesor:AunthenticAMD
AMD Duron 1300Mhz
256.0 RAM
karta graficzna:NVida Geforce2 MX/MX 400
emulator:epsxe 1.60
plugin do grafiki:P.E.Op.S. Soft Driver 1.15
Ustawienia pluginu:
Plugin: P.E.Op.S. Soft Driver 1.1.15
Author: Pete Bernert and the P.E.Op.S. team
Resolution/Color:
- 640x480 Fullscreen - [32 Bit]
Stretch mode: 0
Dither mode: 0
Framerate:
- FPS limit: off
- Frame skipping: off
- FPS limit: Auto
Misc:
- Scanlines: disabled
- Game fixes: off [00000000]
Podaj maila lub twoją www to ci dam screena z gry!!
mm
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt:
dodo:
FA - Anizo(...) Filtering
- opcje znajdują sie w zakładce Wydajność (Performance)
... przy niektórych tytułach (FF7/8/9, Chrono Cross, Xenogears) należy je wyłączyć lub przestawić pewne opcje odpowiedzialne za FrameBuffer w pluginie graficznym - jesli zamierzasz grać w którąś z podanych gier to podam Ci co i jak poprzestawiać choć na Twoim sprzęcie bardziej opłaca się wyłączyć AA i FA.
mm:
Najpierw opisz w czym problem:
> czy gra się zacina i nie chce ruszyć
:: zainstalowałeś sterowniki o których Ci poprzednio pisałem ?
:: spróbuj zrobić ISO jesli CD jest porysowane
:: spróbuj odpalić na ePSXe 1.5.2 - nie wiem jak wygląda kwestia kompatybilności z najnowszą wersją emulatora.
:: skombinuj sobie pełną wersję jesli ściągnołeś ripa z i-netu.
> czy może denerwuje Cie kwadratowa grafika
:: zmień plugin na Pete`s OpenGL 1.75 - najlepszy dla kart z serii GF (pasałem Ci o tym ostatnio)
:: spróbuj ustawień jakie podałem dodo - nie powinno być kłopotów na Twoim sprzęcie (jesli jednak coś będzie się działo to napisz i coś wykombinujemy)
Podałem Ci kilka standardowych rozwiązań związanych, gdyż nie napisałeś w czym właściwie lezy problem - mogłem się tylko domyslać.
Sprawdź czy przypadkiem nie włączyłeś opcji "Keep psx aspect ratio" - jesli tak to wyłącz. Podejrzewam, że to właśnie przez to bo szczerze mówiąc nic innego nie przychodzi mi do głowyTylko, że teraz obraz jest zwężony maksymalnie (jest tylko około 30 cm w środku).
Te dwie opcje są najistotniejsze - złe ustawienie może spowodować, że gra w trybie OpenGL będzie pracować wolniej niż D3D (a tak być nie powinno w przypadku kart nVidii). Pozostałe opcje wydają się być ustawione odpowiednio.Buffer-Flipping Mode - ustawiłem jak napisałeś: Use Block Transfer Vertical Sync - mam na: Off by default
AA - AntiAliasingNie za bardzo wiem co to jest: Filtrowanie Anizotropowe i AA i gdzie tego szukać.
FA - Anizo(...) Filtering
- opcje znajdują sie w zakładce Wydajność (Performance)
... przy niektórych tytułach (FF7/8/9, Chrono Cross, Xenogears) należy je wyłączyć lub przestawić pewne opcje odpowiedzialne za FrameBuffer w pluginie graficznym - jesli zamierzasz grać w którąś z podanych gier to podam Ci co i jak poprzestawiać choć na Twoim sprzęcie bardziej opłaca się wyłączyć AA i FA.
mm:
Nic się nie stało - w końcu Twoje zachowanie uległo drastycznej poprawiePrzepraszam za wcześniejsze odzzywki ale wkurza mnie grafika w moim Harvest Moon.
Najpierw opisz w czym problem:
> czy gra się zacina i nie chce ruszyć
:: zainstalowałeś sterowniki o których Ci poprzednio pisałem ?
:: spróbuj zrobić ISO jesli CD jest porysowane
:: spróbuj odpalić na ePSXe 1.5.2 - nie wiem jak wygląda kwestia kompatybilności z najnowszą wersją emulatora.
:: skombinuj sobie pełną wersję jesli ściągnołeś ripa z i-netu.
> czy może denerwuje Cie kwadratowa grafika
:: zmień plugin na Pete`s OpenGL 1.75 - najlepszy dla kart z serii GF (pasałem Ci o tym ostatnio)
:: spróbuj ustawień jakie podałem dodo - nie powinno być kłopotów na Twoim sprzęcie (jesli jednak coś będzie się działo to napisz i coś wykombinujemy)
Podałem Ci kilka standardowych rozwiązań związanych, gdyż nie napisałeś w czym właściwie lezy problem - mogłem się tylko domyslać.
Bardziej chodziło mi byś umieścił screena na swojej stronie (na mojej właśnie się znajdujesz więc adres już znasz :] ) i podał linka na forum.Jednakże, myślę, że w tym przypadku obejdzie się bez wysyłanie screenów - poprostu opisz dręczący Cię problem.Podaj maila lub twoją www to ci dam screena z gry!!
2BII!2B
-
- TROLOŻERCA
- Posty: 5248
- Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
- Kontakt: