Obraz MDF/MDS

Masz problem z konkretnym tytułem i emulatorem PCSX2? Oto miejsce gdzie powinieneś go opisać.
Awatar użytkownika
Halome
User
User
Posty: 36
Rejestracja: 01 maja 2007, 14:09

Obraz MDF/MDS

Post autor: Halome »

Witam! Nie wiem czy mam racje (jeśli tak to proszę usunąć temat) ale z tego co zauważyłem to najlepszym formatem do gier na pcsx2 jest mdf/mds. Zwiększa trochę objętość gry ale za to jest wydajniejszy. Jest to coś na wzór bazy danych...
Dziękuje :P
reggi3
User
User
Posty: 35
Rejestracja: 29 lipca 2007, 14:19

Post autor: reggi3 »

szczerze mowiac do pewnego czasu tez mi sie tak wydawalo, ale nie robi to mimo wszystko znaczaco wiekszej roznicy miedzy innymi obrazami...
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Hmmmm, no to ja dodam dwa grosze:
z tego co zauważyłem to najlepszym formatem do gier na pcsx2 jest mdf/mds
Kwestia gustu bym powiedział. No i portfela bo Alkohol120% nie jest darmowym programem.
Zwiększa trochę objętość gry ale za to jest wydajniejszy.
Wydajniejszy względem czego?
Jest to coś na wzór bazy danych...
Czemu i pod jakim względem, bo za bardzo nie rozumiem.
2BII!2B
Awatar użytkownika
Halome
User
User
Posty: 36
Rejestracja: 01 maja 2007, 14:09

Post autor: Halome »

Szczerze mówiąc nie wiem jak to wytłumaczyć. Nie wiem nawet czy sam rozumiem to co napisałem ;]
Po prostu zauważyłem że z formatem mdf/mds nie mam problemów takich jak czasem z .iso .bin/.cue
Za każdym razem wszystko otwiera sie elegancko...

Proponuje usunąć temat bo jest on nieco dziwny ;]
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

To ja proponuję zrobić tak:
a) wziąć grę, która działa na PCSX2 (np. FFX), odpalić z płytki i sprawdzić z jaką prędkością pracuje.
b) następnie utworzyć z owej płytki ISO w postaci plików MDF/MDS, które znów testujesz na PCSX2
c) po raz kolejny zrzucić grę ISO np. za pomocą DVDDecrypter`a (plik *.iso) i znów odpalić oraz sczytać fps.
d) na zakończenie porównać wyniki z pkt. (b) i (c) po czym dopiero wysnuć daleko idące wnioski.

Po co tyle zabawy, spytasz? A więc tak:
- nie wszystkie gry są obsługiwane przez emulator, więc stwierdzenie że format A120 jest lepszy, podczas gdy inne są gorsze jest bez sensu gdy weźmiesz pod uwagę grę, która chodzi źle, lub nie pracuje w ogóle.
- porównywanie formatów plików jest równie bez sensu, gdy obraz ISO został zrzucony w nieprawidłowy sposób, daltego też najlepiej zrobić to samemu i sprawdzić jak się sprawy mają.
- osobiście nie ufam niczemu co nie pochodzi z DVDDecrypter`a lub ewentualnie Alkohol`a. To są najlepsze programy do zrzucania obrazów z płyt DVD, a cała reszta radzi sobie różnie... tak więc co do prawdziwości Twoich wywodów względem formatu .bin/.cue nie będę się czepiał.

To do czego się przyczepię to stwierdzenie "Jest to coś na wzór bazy danych..." bo nie wiem jakim cudem można porównywać format ISO do bazy danych? :P
2BII!2B
Awatar użytkownika
Halome
User
User
Posty: 36
Rejestracja: 01 maja 2007, 14:09

Post autor: Halome »

Racja racja...
Napisałem ten temat i dopiero zacząłem szperać w internecie w poszukiwaniu jakichkolwiek informacji na temat obrazów.
Wyczytałem, że "format" nie wpływa na nic...
Po prostu formatów iso jest tyle ile jest softów, które je obsługują
Każdy może stworzyć sobie taki soft i mieć obraz płyty z formatem jaki chce
np z jego imieniem...
Jest to coś na wzór bazy danych
Przyznam się, że siedzę i zastanawiam się skąd ja to wytrzasnąłem....
Po prostu ... wyczytałem ... (jak wszystko, wszędzie i zawsze :D) że w tym obrazie plik MDS opisuje dokładnie plik MDF.
Pewnie stąd skojarzenie "Jest to coś na wzór bazy danych".

EDIT:
Postanowiłem sprawdzić to i przekonać się czy to jest na pewno prawda.
Zrobiłem test.
Test miał na celu rozwianie wszelkich wątpliwości dotyczących wpływania formatu obrazu na szybkość emulowania pcsx2

Chodziło o formaty:
ISO i MDF/MDS

Obrazy postanowiłem przetestować na grze Monster Hunter...
A oto jak prezentowały się fpsy w danych momentach gry:

pokaz loga; pierwsze intro; główne menu; wybór postaci; gra (w mieście, na starcie)

ISO: 170; 60; 172; 128; 54,1
MDf/MDS: 170; 60; 172; 128; 54,1

Jak sami widzicie format obrazu nie ma najmniejszego wpływu na prędkość emulowania.
Jest to jedynie kwestia gustu każdego z nas...


Sprawdziłem, przekonałem się i teraz wiem :D

A korzystając z tematu o formatach obrazów chciałbym dowiedzieć się co zrobić by przy tworzeniu pliku .bin/cue wielkość pliku nie zmieniała się...
Bo mam obraz (iso), który wazy ok. 4gb. Montuje go w daemonie i tworze programem UltraISO obraz .bin/cue który zajmuje ok. 1,5gb
Czym to jest spowodowane? Jak to zmienić?
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

A korzystając z tematu o formatach obrazów chciałbym dowiedzieć się co zrobić by przy tworzeniu pliku .bin/cue wielkość pliku nie zmieniała się...
Bo mam obraz (iso), który wazy ok. 4gb. Montuje go w daemonie i tworze programem UltraISO obraz .bin/cue który zajmuje ok. 1,5gb
Czym to jest spowodowane? Jak to zmienić?
Ciekawa kwestia. Choć osobiście nie udzielę Ci odpowiedzi bo:
1) gry nie posiadam
2) podobnie jak czasu i funduszy na jej zakup
... tylko po to by sprawdzić opisywany problem.

ale teoretyzując:
a) wpierw sprawdziłbym ile zajmują dane na płycie (choćby przez podmountowanie obrazu w napędzie wirtualnym), bo może się okazać że pierwotne iso zostało sztucznie powiększone do 4GB.
b) jeśli natomiast okaże się że dane autentycznie zabierają 4GB miejsca na nośniku to strzelałbym że przy tworzeniu obrazu, winę za różnicę w wielkości plików ponosi:
i) upakowane pliki dummie
ii) skopresowanie innych danych
iii) pominięcie danych subkanałowych, bądź też z dodatkowych ścieżek przy tworzeniu obrazu.

Tyle ode mnie.
2BII!2B
ODPOWIEDZ