Strona 1 z 1

Emulacja na Androidzie

: 08 lutego 2013, 18:54
autor: winter_mute
Zakładam temat z myślą o osobach poważnie myślących o emulacji PSX/PSP na urządzeniach działających pod kontrolą systemu Android.
Tym samym serdecznie zapraszam do dzielenia się swoim doświadczeniem i spostrzeżeniami w temacie emulacji na andku oraz samych urzadzeń z którymi macie/mieliście styczność.

Moje 3 grosze w dyskusji:
1) Motorola Defy (pierwszy model, MB525) - niestety za słabo, brakuje z 200-400MHz do płynnego działania emulatorów PSXa. ePSXe ślimaczy się i mocno rwie framerate, nawet w mało wymagających grach i przy włączonym pomijaniu klatek. Na FPse jest znacznie lepiej, jak zaciśnie się zęby na przeskoki animacji, przekłamania dźwięku, znikające wstawki filmowe (przy korzystaniu z savestate'ów) i inne niedogodności to w takie FF7 można nawet dość przyjemnie pograć :]

P.S. telefon polecam zaś jak najbardziej, z uwagi na jego właściwości wytrzymałościowe :] W ciągu dwóch i pół roku zaliczył: spacer na podjeździe - ekranem w dół po żwirze ; kąpiel w kałuży; wielokrotną jazdę po blacie, w torbie, plecaku, czy kieszeni, w towarzystwie średnio miękkich przedmiotów; skoki po betonowych schodach; poślizg właściciela pod piekarnią, zakończony 2-metrowym lotem, niesłabym upadkiem, ślizgiem pod jadącym samochodem i zatrzymanie się na krawężniku po drugiej stronie ulicy (ufff); kilka rozmów pod prysznicem, i inne ciekawe przygody. Do dziś działa bez zarzutu, a ekran wygląda "prawie" (jedna delikatna rysa) jak nowy. Inna sprawa root, full backup i format to podstawa, bo po roku intensywnej zabawy telefonem, system zachowuje się gorzej niż Win95 z sześcioletnim przebiegiem :]

2) HTC One X (pierwsza wersja, rdzenie taktowane 1.5GHz). FPse, nie radzi sobie z wysoką rozdzielczością (HD) ekranu, generowanie obrazu w trybie opengles pod andkiem 4.0.x nie grzeszy prędkością... a poza tym wypas telefon. Tekken3 zasuwa pod ePSXe tak jakby miotał nim szatan - trudno nadążyć za grą, wszystko działa szybko, pięknie i bez najmniejszych problemów, aż chce się grać. PPSSPP działa bez zarzutu, prędkość, jak na wczesną wersję aplikacji całkiem zadowalająca. Urządzenie godne polecenia, szkoda, że wciąż dość drogie.

3) GoClever T76GPS (za 100-cośtam zł) - aż dziwi że pracuje na tym android w 4 wersji. Tekken 3 na ePSXe osiąga 12 klatek w czasie wyświetlania intra. Nawet na opisywanej z początku Motoroli (android 2.2.x) wyciągam z palcem w nosie 60 klatek, czyli pełną prędkość emulacji w czasie wstawek filmowych. Urządzenie niby nowe na rynku, niby android 4, a działa 10 razy wolniej niż 3-letni telefon - omijać szerokim łukiem.

Tyle z mojej, z wielką ciekawością czekam na Wasze spostrzeżenia.

: 16 lutego 2013, 11:02
autor: ziko1tczew
Ja mam telefon Samsung Galaxy Note i na niego kupiłem sobie obydwa elumatory ePSXe i FPse. Obydwa super działają mi ale narazie korzystam z ePSXe. Na nim gram teraz w Final Fantasy VIII PL oraz Diablo i super działaja. W diablo moge wlaczyc tryb OpenGL ale w finalu juz jest za duzy spadek predkosci. Ogólnie super gra sie na takim duzym ekranie telefonu ktory ma SG Note.


winter_mute powiedz mi jak działa ci na HTC One X ten PPSSPP. Chodzi mi jak gry działają ?

: 17 lutego 2013, 18:39
autor: winter_mute
winter_mute powiedz mi jak działa ci na HTC One X ten PPSSPP. Chodzi mi jak gry działają ?
Nie dużo mogę powiedzieć, bo:
- telefon po testach zwróciłem jakiś czas temu do producenta
- a dostałem w największym ukropie i nie dałem rady zrobić dokładnych testów
- czy też pożyczyć PSP i większej ilości gier (jako ze sam konsoli, a co za tym idzie gier nie posiadam)
... niemniej, w przetestowałem wspomniany emulator w wersji 0.5 i 0.6 (minimalne różnica wydajności, nowsza wersja była za to dużo stabilniejsza) na Lumines i DBZ:E (bo to tylko zdołałem na szybko skombinować) i powiem Ci, że byłem pozytywnie zaskoczony. Po pierwsze, spodziewałem się masy błędów i te oczywiście występują (zwalone wyświetlanie czcionek, bitmap) szczególnie w menusach, ale już w grze (w obu opisywanych przypadkach) właściwej obraz był bez większych przekłamań. Dzięk to inna historia, jest źle i tu autorów czeka jeszcze sporo pracy. Po drugie, spodziewałem się, żółwiego tempa, bo jakby nie spojrzeć PSP jest systemem pośrednim pomiędzy PSXem, a PS2 i nawet 4 rdzeniowy ARM pozostaje wciąż okrojonym mobilnym CPU, o wydajności nieporównywalnie mniejszej niż takie C2D, o i5 czy i7 nie wspominając, ale tak pi razy oko razy drzwi (bo z wiadomych powodów telefonu rootować nie chciałem i nie było czym tego zmierzyć dokładnie) gry działały z połową optymalnej prędkości.
Moje zdanie jest więc następujące - na dzień dzisiejszy nie ma rewelacji, jednak jak na początkujący, kilkumiesięczny projekt PPSSPP sprawuje się bardzo dobrze. Jeśli dotychczasowe tempo prac zostanie utrzymane to za jakiś czas dostaniemy genialną apkę :]

Tyle słowem wstępu - jak odrobię się z robotą to skończę skład i wrzucę kilka filmów z testów HTC One X oraz recenzję... więc jak to za wielką wodą mawiają - stay tuned :]