ePSXe Gry chodzą za szybko...

Problemy z emulatorem ePSXe i narzędziami dla niego przeznaczonymi.
Clinkosh

ePSXe Gry chodzą za szybko...

Post autor: Clinkosh »

Jak w temacie... Nie wiem jak spowolnić grę po prostu śmiga jak szalona... Czy można to gdzieś ustawić? Ku ścisłości podam konfigurację kompa: Motherboard: Epox 8RDA , Procesor: AMD Athlon 1700+ Palomino ( ) , Pamięć: 256MB RAM DDR , Grafika: Ati Radeon 9500 128MB RAM , Hdd: WD 40GB; Maxtor 15GB , Dźwięk: SB LIVE 5.1. To tyle! Z góry dziękuję za pomoc!!
Awatar użytkownika
MVT
Senior
Senior
Posty: 168
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 21:19
Kontakt:

Post autor: MVT »

Był już taki temat w dziale "Gry"
Cytuję Mortusa:
"Włącz opcję Use FPS limit i Auto-detect FPS/Frame skipping limit. Na pewno pomoże."
Proszę na przyszłość o korzystanie z funkcji szukaj oraz przeczytanie FAQ, tam akurat to zagadnienie jest opisane.

Pozdrawiam i życzę miłego grania.
Ostatnio zmieniony 28 grudnia 2003, 20:04 przez MVT, łącznie zmieniany 1 raz.
;> Steel POWAH ;>
Sansana
Junior
Junior
Posty: 5
Rejestracja: 22 grudnia 2003, 18:50

Post autor: Sansana »

może w opcjach video dasz na ograniczenie ilości wyświetlanych klatek? [use fps limit]
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Hehe, wrzuć sobie wtyczkę pete`s ogl 2 to przestaniesz narzekać, że ci za szybko chodzi ;).
Romek
Mortus
Administrator
Administrator
Posty: 840
Rejestracja: 05 września 2002, 17:35

Post autor: Mortus »

Ofkors wszystkie ustawienia walnij na maxa, bo może jeszcze za szybko chodzić (umarłem :D:D)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Whatever is said in Latin, sounds profound.
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze.
Awatar użytkownika
MVT
Senior
Senior
Posty: 168
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 21:19
Kontakt:

Post autor: MVT »

A podkręcenie na maksa proca coś da? : P
;> Steel POWAH ;>
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

Biedny facet :(
2BII!2B
Awatar użytkownika
MVT
Senior
Senior
Posty: 168
Rejestracja: 11 kwietnia 2003, 21:19
Kontakt:

Post autor: MVT »

Hym... jak się podkręci proca to gra będzie chodziła szybciej... czy jakbym odpalił emulator na PS2 i podkręcił proca maksymalnie to wyciągnąłbym więcej fps czy to też zależy bardzo od karty graficznej i pamięci Ram?
;> Steel POWAH ;>
Awatar użytkownika
Romek
Moderator
Moderator
Posty: 189
Rejestracja: 05 sierpnia 2003, 23:44
Kontakt:

Post autor: Romek »

Aktualnie troszkę się zajmuje emulacją ps2 i trochę o tym wiem. No więc nawet chociażbyś sobie kupił procka AMD fx-51 3.4 GHz 64bit, do tego miałbyś około 3Gb ramu i Geforce fx 5950 256mb 256bit (co jest moim marzeniem ;D) to i tak by ci to za dużo nie dało, no może jakbyś miał trochę szczęścia to by ci podskoczyło o jedną klatkę, a wszystko to za sprawą, że emulator jest jeszcze niezbyt dobrze zoptymilizowany (pcsx2 v0.5), ale za to nowa beta odpala coraz to wiecej gier (ostatnio nawet wta tenis w całości), dzięki czemu emulator zmierza w dobrą stronę. Nie dostaniesz za szybko większej ilości klatek, ponieważ shadow (autor pcsx2) pracuje teraz przedewszystkim nad tym, żeby odpalać jak najwięcej tytułów, a później się dopiero będzie zabierał za optymilizację prędkości itd.

A Winter Mute (co do tego co napisałeś na emudreams.pl) to z tą emulacją to wcale nie jest tak prosto, bo niby game cube jest potężniejszy od ps2, ale za to enginy itd. ma dużo prostsze do opanowania, tak samo masz porównanie psx-n64. A zresztą gdyby przyjrzeć się dolphinowi to on wcale jeszcze nie umi odpalić całej gry do porządku, bo jak widać na screenach często znika połowa obrazu, czy same linie się pojawiają, a pcsx2 już w pełni odpala super bust a move i wta tenis bez żadnych skutków ubocznych i prawie do końca Oni. A teraz dopiero emulacja ps2 moim zdaniem ruszy pełną parą. No bo skoro już mają parę tytułów to zaczną poprawiać widoczne w nich błędy i takim sposobem inne gry też zaczną chodzić.

No nic przekonamy się jak to będzie za parę tygodni/miesięcy, bo moim zdaniem sprawa dobrego działania pcsx2 (około40% gier i około 20 fps) jest już blisko.

Poczekamy zobaczymy.
Romek
winter_mute
TROLOŻERCA
TROLOŻERCA
Posty: 5248
Rejestracja: 04 września 2002, 12:21
Kontakt:

Post autor: winter_mute »

a wszystko to za sprawą, że emulator jest jeszcze niezbyt dobrze zoptymilizowany (pcsx2 v0.5), ale za to nowa beta odpala coraz to wiecej gier
Sęk w tym, że emulator nie jest prawie wogóle zoptymalizowany bo jak można optymalizować kod skoro prawie nic na tym nie chodzi. Minie jeszcze sporo czasu zaznim wezmą się za optymalizację.
z tą emulacją to wcale nie jest tak prosto, bo niby game cube jest potężniejszy od ps2, ale za to enginy itd. ma dużo prostsze do opanowania, tak samo masz porównanie psx-n64. A zresztą gdyby przyjrzeć się dolphinowi
Chyba mnie źle zrozmiałeś. Nie napisałem nigdzie że Delphin jest lepszy od PCSX2 - wogóle nie porównywałem tych 2 emu. Napisałem jedynie cytuje
Osobiście bardziej podobają mi się postępy jakie robi Dolphin! ... Nie można też zapomnieć o Icarusie, chociaż ...
A to z kilku powodów, poniżej dwa najważniejsze:
1) bo to prawda. Porównaj sobie postępy jakie robią emu next-genów. PCSX2 - przez pierwsze 0,5 roku ludzie zachwycali sie mozliwością odpalenia demek domowej roboty. Przez nastepne 3 miechy zachwycali się kilkoma ekranami "loading" z paru gier i częściową emulacją BIOSu. Dopiero niedawno emu zaczął robić prawdziwe postępy - odpala coraz więcej tytułów, a niektóre z nich emuluje w dużej mierze. A teraz Dolphin - przez 1 miech było głośno na temat demek i programów GS lub multi-region (jeśli mnie pamięć nie myli) w następnym miesiącu były już screeny z Super Mario Sunshain, następnie Zelda... i ostatnio Mario Kart Double Dash. Co ważniejsze nie były to screeny z ekranów ładujących lecz obrazki z gier czy nawet wstawek filmowych. Podobnie było z Icarusem - pół roku milczenia, a potem wysyp gier emulowanych w stpopniu o wiele wyższym niż Dolphin i PCSX2 wziętych razem, zarówno pod względem kompatybilności, prędkości czy jakości wyświetlanej grafiki.
2) kupiłem sobie PS2 i mam przyjemność ciupania w kilka wspaniałych gierek (choć ostatnio i na to brakuje mi czasu) dlatego bardziej cieszą mnie byłe postępy Icarusa i obecne Dolphina bo w gry z tych platform pociupałbym sobie z równie wielką przyjemnością.
pcsx2 już w pełni odpala super bust a move i wta tenis bez żadnych skutków ubocznych i prawie do końca Oni.
Z tym brakiem skutków ubocznych to duża przesada. Przyjrzyj sie uważnie screenom z tych gier a zauwazysz że jest na nich pełno artefaktów w postaci: źle nałożonych tekstur, czarnych kwadratów itd. Co więcej podane gry są po prostu słabe jak barszcz - nawet w połowie nie wykorzystują mocy konsoli i nie ma w niż żadnych efektów. Dla porównania weź FFX w którym operacje na frame bufferze wykonywane są średnio co 20s - nawet nie chcę mysleć jakiego giganta sprzętowego będzie wymagała emulacja tego tytułu.

Nie zrozum mnie źle, nie krytykuje emu Next-Genów, bo szczerze uważam każdy z nich za godny polecenia i wypróbowania. Szczerze podziwiam również pracę autorów jaką w nie włożyli. Stwierdzam jednak fakt, że pominąwszy Xpudło proces rozwoju emulacji najwolniej idzie w przypadku PCSX2 z takich czy innych powodów. Po drugie stwierdzam, że napalanie się na obecne wersje mija się z celem z dwóch powodów (wyłaczając z tego Icarusa):
a) emulatory są w zbyt wczesnej fazie rozwoju
b) obecny sprzęt nie poradzi sobie z pełną emulacją gier z PS2, XB czy GCN
... i dlatego moim zdaniem nie pozostaje Nam nic innego jak czekać na nadejście (hardwareowo-softwerowych) lepszych czasów - gdy emu będą na tyle dopracowane, a sprzęt na tyle mocny by odpalić FFX czy Mario Party.
2BII!2B
ODPOWIEDZ